به مناسبت روز ملی شوراها، همایش شوراهای اسلامی شهر و روستا شهرستان دهلران برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۱۵۷۴۶
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ; به مناسبت 9 اردیبهشت روز ملی شوراها، همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان دهلران با حضور فرماندار و معاونین فرماندار، بخشداران، دهیاران و اعضای شوراهای شهر و روستا در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این نشست امیدعلی سبزی فرماندار شهرستان دهلران با تبریک میلاد حضرت علی(ع) و همچنین تبریک هفته معلم و سالروز تشکیل شوراهای اسلامی اظهار کرد: شورا عصاره و چکیده عقاید و نظرات مردم یک منطقه می باشد.

وی افزود: اعضای شورا وظیفه بیان مشکلات و مطالبات را دارند و می بایست آن آن را به مسئولان انتقال دهند.

فرماندار شهرستان دهلران ب ا بیان اینکه 6 اصل از قانون اساسی به موضوع شوراها اختصاص یافته است، خاطر نشان کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، در قبال حکومت اسلامی و نظام سیاسی از یک طرف و مردم از طرف دیگر مسئول هستند.

وی ادامه داد: در مقابل حکومت به این خاطر که نظام سیاسی بخشی از اختیارات خود را به شورا تفویض کرده است و در قبال مردم به دلیل اعتماد آحاد جامعه به آنها و انتخاب‌شان برای پیگیری مطالبات اجتماعی، فرهنگی و عمرانی، مسئول هستند .

سبزی گفت: در سال جدید به دنبال مشارکت دادن شورا و دهیاران در تصمیم گیری های منطقه و بخش حوزه خود خواهیم بود و در نظر داریم با تشکیل یک اتاق فکر متشکل از متنفذین و افراد تحصیل کرده بخش ها و روستاها به دنبال توسعه و حل مشکلات و مسائل آنها می باشیم.

وی تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا می بایست مطالبات و دغدغه های مردم را با زبان منطق بیان کنند و از بالا بردن انتظارات مردم خودداری کنند.

فرماندار شهرستان دهلران با اشاره به لزوم توجه به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده است، اظهار کرد: شوراها می بایست مسائل و مشکلات حوزه خود را با ارائه راه حل و ایده به مسئولان اعلام کنند تا با تبدیل این ایده ها به طرح، اعتبار لازم برای عملیاتی کردن آنها اختصاص یابد.

وی یادآور شد: هدف از تشکیل شوراها پیشبرد و توسعه امور شهری و روستایی است و در این راستا اعضای شورا می بایست با تعامل بیشتر و کارآمد با شهرداران در این مسیر گام بردارند.

در این نشست اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران به بیان مسائل و مشکلات حوزه خود پرداختند و همچنین خواستار همکاری و تعامل بیشتر مسئولان شهرستان با شوراهای اسلامی شدند.

در پایان این نشست با اهدا لوح یادبود از فعالیت ها و خدمات صورت گرفته در شورای شهر بخش میمه زرین آباد که بعنوان شورای برتر استان در سال گذشته انتخاب و معرفی شدند تجلیل بعمل آمد.

ارسال نظرات