حجت الاسلام شمس الله جلیلیان گفت: سپاه امیرالمومنین(ع) در بین سپاه های کل کشور رتبه ی سوم عقیدتی سیاسی را به خود اختصاص داده است که نشانه ی تلاش بی وقفه ی کارکنان عقیدتی سپاه استان ایلام است.
کد خبر: ۸۵۱۵۷۴۳
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام شمس الله جلیلیان، مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان به مناسبت هفته عقیدتی و سیاسی سپاه، اظهار کرد: سپاه پاسداران یک‌نهاد بسیار مقدس و ارزشمندی است که از بطن جامعه و از همان آغاز پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت و به وجود آمد.

حجت الاسلام جلیلیان، با اشاره به اینکه عظمت سپاه پاسداران به‌عنوان خار چشم دشمنان نظام اسلامی است، بیان کرد: ولایت محوری در سپاه و ارتباط با علمای دین، موجب شده است که این مجموعه تاکنون هیچ‌گونه انحراف و التقاطی پیدا نکند و حافظ اسلام و انقلاب باشد.

وی، بیان کرد: کوچک‌ترین انحرافی در این سپاه پاسداران به وجود نیامده است و چون ارتباط با سرچشمه علمای دین و محوریت ولایت دارد و با علمای ربانی جامعه در ارتباط است، از این دو منبع پربرکت استفاده کرده و همیشه توانسته در مسیر مستقیم حرکت کند.

وی، گفت: حوزه نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران نقش مهم و باارزشی در این زمینه دارد و مأموریت‌های نظارتی را انجام داده و دو بخش و محور مهم ازجمله معرفتی دهی و معرفت افزایی در عرصه‌های مختلف آموزش‌های عقیدتی و هم در عرصه سیاسی به دنبال بصیرت افزایی است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، افزود: دو مسئولیت مهم و خطیر حوزه نهاد نمایندگی ولی‌فقیه معرفت افزایی و آگاه کردن جوانان و مخاطبین با معارف زلال اهل‌بیت(ع) و قرآن کریم و دیگری بصیرت سیاسی و اینکه سپاه همیشه همراه ولایت بوده و هست، نه عقب‌مانده و فاصله گرفته و نه تندروی کرده و دلیل آن این بوده مکه در بخش آگاهی به مقتضیات زمان و همراهی با ولایت از بصیرت نافذی برخوردار بوده است.

حجت‌الاسلام جلیلیان، بابیان اینکه حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه در این دو بخش نقش مهمی دارد، تصریح کرد: مخاطب حوزه نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کارکنان، پاسداران، عزیزان سرباز و اقشار مختلف بسیج هستند که برای آنان که نقش مهمی در جامعه دارند، برنامه‌های مختلفی در طول سال برگزار می‌شود.

وی، اعزام کارکنان شامل خواهر و برادر به دوره‌های تربیت تعالی قم، اعزام بسیجیان به دوره تربیت تعالی، اجرای دوره‌های تربتی تعالی غیر استانی، اعزام سربازان به قم و آموزش قرآن کریم، اعزام کارکنان به دوره‌های تربیت تعالی مشهد مقدس که با استقبال روبرو شده و از اساتید مجرب در حوزه معرفتی و سیاسی استفاده‌شده، ازجمله برنامه‌هایی است که در طول سال برگزار می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، گفت: برگزاری کلاس‌های نور مبین در چهارشنبه هر هفته، ارتقای معنویت پیرامون قرآن کریم، نشست‌های اخلاقی داریم در آغاز هر هفته، نشست‌های عمومی و سیاسی در طول سال با حضور اساتیدی ازجمله شیخ حسین انصاریان آیت‌الله صدیقی در طول سال گذشته، جلسات عمومی اخلاقی و بصیرتی برای فرماندهان بسیج و سپاه از دیگر برنامه‌های اجرایی سال 93 در این حوزه بوده است.

وی، با اشاره به برگزاری گردهمایی در طول سال با محوریت مسائل روز در سطوح مختلف، یادآور شد: برنامه‌های غیر حضور فراوانی نیز در این زمینه برگزار می‌شود و مسابقات و قرآنی، فرهنگی و عقیدتی در طول سال اجراشده که با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبین روبرو می‌شود.

حجت‌الاسلام جلیلیان، گفت: هفته عقیدتی و سیاسی سپاه از روز جمعه 11 اردیبهشت با عناوین شهید مطهری، ولایت و فرهنگی مهدویت، شهید مطهری ایمان و معنویت، شهید مطهری پیشرفت علم و فناوری، شهید مطهری پیشرفت و عدالت، شهید مطهری و امربه‌معروف و نهی از منکر، شهید مطهری وحدت و بیداری اسلامی، شهید مطهری فرهنگ و اخلاق اسلامی نام‌گذاری شده و تا پنج‌شنبه 17 اردیبهشت ادامه دارد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، ادامه داد: حضور کارکنان و پاسداران در میعادگاه‌های نماز جمعه، برگزاری نشست‌های حکمت مطهر در سطح شهرستان‌ها و حوزه‌های مقاومت، نشست‌های بصیرتی در سطح اقشار و کانون‌های بسیج و فرهنگیان، برگزاری نشست علمی افزایش جمعیت در حوزه علمیه خواهران، برگزاری ویژه صالحین، گردهمایی معلمین و دانش آموزان بسیجی در پایگاه‌های نماز جمعه از برنامه‌های این هفته در استان است.

وی، دیدار اعضا و کارکنان هر ناحیه با نماینده ولی‌فقیه و ائمه جمعه، برگزاری صبحگاه مشترک و اجرای زنگ سپاس معلم در سطح مدارس استان، تجلیل از فرماندهان، مربیان و هادیان سیاسی برتر در سطح استان و معلمین بسیجی با حضور مسئول معاونت عقیدتی و سیاسی نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران کشور در استان نیز از برنامه‌های این هفته به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام جلیلیان، بابیان اینکه سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام در زمینه اجرای برنامه‌های عقیدتی در کشور رتبه سوم را کسب کرده است، خاطرنشان کرد: در مراسمی در روز سه‌شنبه15 اردیبهشت با حضور حجت‌الاسلام ادیانی، مسئول معاونت عقیدتی سیاسی سپاه کشور از 52 نفر از کارکنان و مدیران که در این عرصه فعالیت داشته تجلیل می‌شود.

ارسال نظرات