از سوی انتشارات سوره مهر عرضه می‌شود
«یک جعبه شیرینی، یک گلوله» عنوان جدیدترین اثر معصومه سپهری است که در بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.
کد خبر: ۸۵۱۵۶۹۳
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، مجموعه «روزهای انقلاب» از جمله طرح‌های دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری است که با مشارکت 20 نویسنده فعال و نام‌آشنا در این حوزه نوشته می‌شود. این مجموعه به‌منظور آشنایی گروه سنی نوجوانان با مهمترین وقایع در متن انقلاب نوشته شده است.

کودتای 28 مرداد سال 32، هجوم به مدرسه فیضیه قم، تبعید امام(ره) به ترکیه، اعلام حکومت نظامی توسط دولت آموزگار، آزادی زندانیان سیاسی در 24 مهر سال 57، ماجرای سینما رکس آبادان، فرار شاه، بازگشت حضرت امام(ره) به ایران و پیروزی انقلاب از جمله موضوعاتی است که در این طرح مورد بررسی قرار گرفته است.

از این مجموعه، آثاری چون «اولین مشت» نوشته میرشمس‌الدین فلاح هاشمی، «وقتی از خواب بیدار شدم» اثر کاوه بهمن، «از بام تا بهشت» تألیف محمدحسن ابوحمزه، «آخرین مرخصی» نوشته عقیل برزگر، «در کوی نیک‌نامی» نوشته فاطمه فروغی، «فرار شاهانه» اثر داوود امیریان، «زمستان و چله‌ها» اثر علی‌الله سلیمی، «جمعه سیاه» نوشته حسین نیری، «کلکسیون پهلوی» نوشته علی مهر و «یحیی و یاکریم» با محوریت رخدادهای 15 خرداد نوشته محمدرضا شرفی خبوشان از جمله آثاری است که نگارش آنها به اتمام رسیده و برای چاپ به ناشر سپرده شده است.

معصومه سپهری نیز امسال کتاب «یک جعبه شیرینی، یک گلوله» را در قالب همین مجموعه برای نمایشگاه کتاب تهران آماده کرده است. نویسنده در این اثر به وقایع 29 بهمن 1356 و قیام مردم تبریز در چهلم فاجعه قم پرداخته است. سپهری در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازچاپ دو اثر دیگر با عناوین «لشکر خوبان» و «نورالدین پسر ایران» را نیز دارد.

ارسال نظرات