علی اشرف خانلری
سردار مولایی فرمانده لشکر 10 سیدالشهدا(ع) استان البرز:
خبرگزاری بسیج: یادمان شهدای لشکر 10 سیدالشهدا(ع) در زمینی به وسعت 800 متر مربع در منطقه عملیاتی فکه با همت جهادی بسیجیان در مدت 35 روز ساخته شده و مورد بهره برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۸۵۱۵۶۷۴
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ یادمان شهدای لشکر 10 سیدالشهدا(ع) همزمان با سالروز عملیات حضرت سیدالشهدا(ع) در مراسمی با حضور سردار حاج علی فضلی، سردار نصیری فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران، سردار خادم الحسینی، فرماندهان و پیشکسوتان ایثار و شهادت، تیپ حضرت رسول اکرم(ص)، سردار مولایی فرمانده لشکر 10 حضرت سیدالشهدا(ع) استان البرز، خانواده شهدا، جمعی از پاسداران و بسیجیان و... در منطقه عملیاتی فکه به بهره برداری رسید. 

سردار مولایی فرمانده لشکر 10 سیدالشهدا(ع) استان البرز در سخنانی اظهار داشت: همین بنا را اگر دیگران در پشت جبهه می می خواستند بسازند، شاید دو سال طول می کشید اما با روحیه اعتقادی جهادی بسیجیان کارهای بزرگی را می توان انجام داد و بسیجیان بدون هیچ چشمداشتی با همت جهادی توانستند این یادمان را به بهترین شکل و در کوتاهترین زمان ممکن احداث کنند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای لشکر 10 سیدالشهدا(ع) هر کدام از آنان را صفحه ای از تاریخ برشمرد و به ذکر شاخصه های آنان پرداخت و افزود: ولایت پذیری از خصوصیات شهدای گرانقدر ما بود. آنان با اینکه می دانستند در این عملیات برگشتی در کار نخواهد بود اما همچون 72 تن شهدای کربلا در این راه گام نهادند حتی تعدادی از آنها قبل از آغاز عملیات قرار بود به مرخصی بروند و به محض اینکه از انجام عملیات مطلع شدند از ایستگاه راه آهن برگشتند.  وی با بیان اینکه فرماندهان اگر نسبت به دلایل انجام عملیات قانع نمی شدند، اقدامی انجام نمی دادند، خاطر نشان کرد: عملیات خیلی سریع انجام شد و با اینکه اطلاعات زیادی از منطقه نداشتیم همه دست روی قرآن گذاشتیم و هم قسم شدیم عملیات را انجام دهیم.

  

آن شب دشمن تصمیم داشت وارد عملیات وسیعی با استعداد دو لشکر زرهی انجام دهد، اگر آن شب ما عملیات انجام نمی دادیم و عراق وارد عمل می شد ما تلفات بیشتری متحمل می شدیم. آن شب صحنه ای از صحرای کربلا بود و همه می دانستند برگشتی نخواهند داشت.

در ادامه این مراسم سردار خادم الحسینی فرمانده گردان حضرت زینب در سال 65 و سردار حاج محمد تقی زاده فرمانده گردان حضرت علی اکبر(ع)  به ذکر خاطرات عملیات سیدالشهدا(ع) در سال 65  پرداختند.

 

ارسال نظرات