علی اشرف خانلری
مسئول عقیدتی سیاسی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع پاسداران سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران:
خبرگزاری بسیج: مسئول تربیت آموزش و عقیدتی سیاسی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش گرامیداشت مقام مربی و معلم در جمع پاسداران و بسیجیان سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران از ساخت سپاه معنوی و انقلابی برای حفاظت از انقلاب به عنوان جهاد اکبر یاد کرد.
کد خبر: ۸۵۱۵۶۶۵
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴

  به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام والمسلمین دکتر ادیانی گفت: اگر سپاه می خواهد حافظ و نگهبان این انقلاب باشد و اصول و ارزش های انقلاب را حراست کند پاسداران تراز انقلاب را می طلبد و ساخت پاسداران تراز انقلاب وظیفه و مسئولیت همگان است؛ همه به فرمایش مقام معظم رهبری در معرض این پیچ تاریخی مسئول هستیم.  باید تمام امکانات را بسیج کرد  که زمینه رشد و تعالی پاسداران فراهم شود. وی تاکید کرد اگر در مناسبت های اسلامی ادعیه و زیارت عاشورا و زیارت امیرالمومنین نخوانید حق لباس خود را ادا نکرده اید.    

 وی با تاکید بر مطالعه کتاب 250 سال مقام معظم رهبری اظهار داشت: در این کتاب اشاره شده است که بخش اساسی از زندگی معصومین که عنصر مبارزه و سیاست بوده از سال دهم هجرت تا 260 مغفول مانده است و دیگران هم ما را تحریک می کردند که باور کنیم دین سیاست و نظامات اجتماعی ندارد.

وی افزود: دنیا تبلیغ می کرد و به باور ما هم رساندند که آخوند سیاسی جرم است البته حضرت امام یکی از شخصیت های پیشرو در مطلع سازی و خلق ادبیات جدید بودند و در مقابل واژه آخوند سیاسی فرمودند آخوند درباری جرم است نه آخوند سیاسی ؛ البته این تفکر امروز هم وجود دارد و به باور شخصیت ها و حتی علما رسانده اند که دین سیاست ندارد. اما آنچه خط ائمه معصومین را یکپارچه می کرد خط مشترک در زندگی ائمه و مبارزات سیاسی بود و هر کدام از ائمه هم تاکتیک های خاصی مثل جنگ، صلح و سایر موارد بنا به اقتضائات آن زمان داشته اند.  

وی با اشاره به گروهک داعش خاطر نشان کرد: داعش بدل سازی است. چون در مذهب اهل سنت مبارزه وجود ندارد، مبنای مشروعیت این است که کسی که با زور و قدرت حاکم شود حاکم مشروع است.

جوانان تحصیل کرده در کشورهای اروپا و آمریکا امروز به دنبال سهم بیشتری در کشورشان هستند برای جلوگیری از صدور انقلاب اسلامی و مخدوش کردن چهره انقلاب اسلامی ما داعش را طرح ریزی کردند از سوی دیگر برای تخریب و تضعیف موقعیت امام خمینی در اذهان اینگونه جا انداخته بودند که مگر ما 13 امام داریم که به بنیانگذار جمهوری اسلامی هم لقب امام می دهیم و اینگونه تبلیغ می شد که دین افیون توده هاست و مایه عقب افتادگی و توسعه و پیشرفت است و باید دین را کنار بگذارید و به باور مردم رسانده بودند که با دین داری نمی شود پیشرفت کرد. وی افزود: اگر حکومت پنج ساله امیرالمومنین را از تاریخ حکومت اسلامی حذف کنید شاید برای همیشه این ابهام در ذهن همه ایجاد می شد که دولت های اسلامی و اصول و نظامات سیاسی محدود به مدینه 10 هزار نفری می شد. در چنین شرایطی که تبلیغ می شد دین از سیاست جداست امام خمینی (ره) به نام دین و با معنویت و اعتقادات دینی یک انقلاب در منطقه استراتژیک با حضور توده های مختلف مردم در ایران رقم زدند و یک نظام اسلامی بر پایه آموزه های دینی و معارف قرآنی بر مبنای اصول و ارزش های اسلامی را پی ریزی کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: به موجب اصل 151 قانون اساسی مقرر می دارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  به منظور حفظ و دفاع از ارزش ها و دستاوردهای انقلاب حافظ و نگهبان انقلاب است؛ انقلابی که با پیشینه 250 سال مبارزه سیاسی که برای آن زندان رفتند شکنجه و کشته شدند و استمرار آن به دست ملت ها و علمای عامل بود.

و امام می فرمودند: حفظ نظام از اوجب واجبات است. مقام معظم رهبری نیز می فرمایند هندسه نظام دینی نماز، زکات و امر به معروف و نهی از منکر است. حفظ نظام از معروفات و تضعیف نظام از منکرات است همچنین خالی کردن دل مردم و گرفتن روح امید از آنان جزو منکرات است و سپاه پاسداران در حقیقت دستگاه مسئول برای برپایی معروفات با این نگاه است.

 

 

ارسال نظرات