کشاورز میاندورودی گفت: نتیجه این بیمه می‌تواند افزایش تولید و آرامش کشاورز به شمار آید که باید تلاش مسئولان سعی در اجرا کردن کامل این بیمه باشد.
کد خبر: ۸۵۱۵۶۳۷
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱

 

 


خبرگزاری بسیج مازندران، عیسی دوستدار کارگر میاندورودی ، با بیان اینکه کارگر به‌عنوان یکی از ارکان اصلی در جامعه محسوب می‌شود زیرا کار، بزرگ‌ترین بخش زندگی انسان است، اظهار کرد: زندگی انسان بر محور کار می‌چرخد و همانطور که رهبری فرمودند، این یک عبادت است.

 

وی با بیان اینکه شغل بیشتر مردم گهرباران کشاورزی است، افزود: کشاورزی مهم‌ترین بخش اقتصادی شهرستان میاندورود است و درآمد قشر زیادی از افراد با فعالیت در این بخش تأمین می‌شود، این امر باعث شده تا بخشی از افراد از این طریق امرار معاش کنند.

 

دوستدار درباره مشکلات مربوط به کشاورزی، گفت: باید درنظر داشت که گاهی تهدیدات طبیعی باعث بروز خسارت فراوانی به این عرصه می‌شود؛ خشک‌سالی و سیل دو تهدید بزرگ محصولات کشاورزی است که خسارات فراوان را به کشاورزان وارد می‌کند و همچنین ورود سم و کود بی‌کیفیت، بذرهای غیراستاندارد و نامرغوب نیز از مشکلات مهم این بخش است.

 

وی درباره ضرورت بیمه کشاورزی، بیان کرد: نتیجه این بیمه می‌تواند افزایش تولید و آرامش کشاورز به‌شمار آید که باید تلاش مسئولان سعی در اجرا کردن کامل این بیمه باشد.

 

دوستدار تصریح کرد: کشاورزان و کارگران دارای مشکلات بالایی در زمینه بیمه تأمین اجتماعی هستند که در این‌باره نیز می‌خواهیم مسئولان این امر را مورد پیگیری قرار دهند.

 

وی با بیان اینکه گاهی دستمزد کارگران نمی‌تواند هزینه‌های اصلی زندگی آنها را تأمین کند، یادآور شد: کارگران برای تأمین مایحتاج ضروری زندگی خود مجبور هستند که در مشاغل گوناگون از جمله کشاورزی، کارگری ساختمان و ... فعالیت کنند و گاهی احتمال بیکاری و تعطیلی ناگهانی کارخانه و همچنین دریافت نکردن به‌موقع دستمزد نیز وجود دارد.

 

دوستدار خاطرنشان کرد: کارگران به‌عنوان مظلوم‌ترین حلقه اقتصادی کشور نقش مهم و بسزایی در تولید و تأمین مایحتاج جامعه برعهده دارند و کارگرانی هستند که بعد از چندین سال از پرداخت حق بیمه، در دریافت آن با مشکلاتی روبه‌رو هستند.

 

وی برای حمایت بیشتر و افزایش تولید در بین کشاورزان خواستار توجه ویژه مسئولان به این قشر شد تا بتوان جامعه را در راستای پیشبرد و دستیابی به تولید ملی سوق داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها