امام جمعه قوچان:

دشمنان به دنبال تضعیف جایگاه مرجعیت هستند

امام جمعه قوچان بيان داشت: دشمنان به دنبال تضعیف جایگاه مرجعیت هستند و تبلیغ علیه دین جز برنامه های ایادی استکبار است.
کد خبر: ۸۵۱۵۶۲۱
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹

به گزارش خبرگزاري بسيج از خراسان رضوي، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد کاظم طباطبایی درجلسه بزرگداشت آقانجفی قوچانی(ره)در جمع روحانیون حاضر در جلسه گفت: توطئه هایی که امروز از جانب دشمن در کار است اين است كه به دنبال تضعیف مرجعیت هستند و تبلیغ علیه دین جزء برنامه های ایادی استکبار است.

وي بیان کرد:روحانیون باید قدر و منزلت و جایگاه رفیع خود را بشناسند زیرا لباس آنها مقدس است و وظیفه ی این عزیزان خطیر است و مسئولیت سنگینی را به دوش می کشند.

وی گفت:از نگاه قرآن افرادی که صاحب علم و دین هستند قطعا بر افراد معمولی برتری دارند و عالمان دین ، عرفان و شاهدان بشریتند.

امام جمعه قوچان تصریح کرد:عالم از خداوند می ترسد و ترس از خداوند نشانه  نوع معرفت است و بر اساس آیات قرآن آدمی که علم دارد و آگاه است با آدمی که نمی داند و علم ندارد مساوی نیست.

طباطبایی گفت:کسانی که اهل علم و معرفت هستند خداوند به آنها خیر کثیر داده است و بزرگترین اهانتی که به یک عالم می شود این است که عالم قدر و منزلت خود را نداند.

رئس شورای فرهنگ قوچان گفت:هرکس در وادی علم و دین وارد شود مورد عنایت خداوند قرار گرفته است و باید قدر او را بدانیم و اگر حرمت و شان لباس روحانیت حفظ نشود خشم خداوند را به دنبال دارد.

وی با اشاره به این نکته که اگر می خواهیم علم کارساز شود باید مورد عنایت خداوند و امام عصر(عج) قرار بگیریم افزود:الان توطئه ای در کار است و دشمنان به دنبال تضعیف جایگاه مرجعیت هستند و تبلیغ علیه دین جز برنامه های ایادی استکبار است.

طباطبایی بیان داشت:ما خدمتگذار مردم هستیم و در انجام دادن کارها باید علاوه بر رضای خداوند و خوشنودی امام زمان(عج) منفعت مردم نیز در نظر گرفته شود و برای مردم از مصالح خودمان گذشت کنیم.

امام جمعه قوچان با بیان اینکه نزدیک به ۱۰۰ روحانی در شهرستان فعالیت می کنند ونباید پراکنده باشند افزود:شورایی باید تشکیل شود تا بتواند روحانیون و مبلغان را در کنار یکدیگر جمع کند و بتواند در حل مشکلات فرهنگی شهر راهگشا باشد.

وی خاطر نشان کرد:لازمه تشکیل این شورا تشکیل کارگروهی متشکل از نهادهای مرتبط با روحانیت برای تدوین اساسنامه جامع دانست که باید پس از تدوین در اجتماع روحانیون به رای گذاشته شود و سپس اعضای شورا با رای مستقیم روحانیون انتخاب شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار