رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با بسیج:

کیفیت گوشت وارداتی به هیچ وجه در شان مردم ایران نیست

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران گفت: هرچندهیچ گوشتی بدون اطلاع سازمان دامپزشکی وارد کشور نمی شود و این به معنی تایید گوشت بوفالو ازسوی سازمان دامپزشکی است اما این گوشت به هیچ وجه در شان مردم ایران نیست.
کد خبر: ۸۵۱۵۵۵۸
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸
شمسعلی هادیزاده معلم، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران درگفتگو با خبرنگار اقتصادی بسیج با اظهار نارضایتی از واردات گوشت های هندی گفت: هرچندهیچ گوشتی بدون اطلاع سازمان دامپزشکی وارد کشور نمی شود و این به معنی تایید گوشت بوفالو  ازسوی سازمان دامپزشکی است اما این گوشت به هیچ وجه  در شان  مردم ایران نیست.

وی تصریح کرد: اگر قرار به واردات گوشت برای تنظیم بازار و یا نیاز داخل است باید گوشتی با کیفیت بسیار بهتر از کشورهای معتبرتر تامین کنیم و بهترین گوشت ها را از لحاظ سلامت و کیفیت در اختیار  مردم بگذاریم.

این کارشناس دامپزشک  گفت:واردات گوشت با الودگی انگلی به بهانه  اینکه گوشتی با دمای بالا پخته می شود و آلودگی آن برای بهداشت جامعه مشکلی ایجاد نمیکند نمیتواند دلیل موجهی برای واردات چنین محصولی باشد.
وی افزود: نگاهها باید به سمت واردات گوشتی با بالاترین کیفیت باشد.
هادیزاده گفت: من به عنوان دامپزشک مصرف این نوع گوشت را در شان مصرف کننده داخلی از نظر بهداشتی و روحی روانی نمیدانم.
معلم در پاسخ به اینکه ایا ضمانتی برای عدم فروش این محصول وارداتی در بازار مصرف عادی وجود دارد گفت :به همین دلیل میگوییم این گوشت نباید وارد می شد زیرا منطقی نیست ابتدا کاری انجام شود  وسپس سیستم نظارتی برای آن تعریف شود و از ابتدا باید محصولی وارد شود که هیچ نگرانی در استفاده از آن وجود نداشته باشد و از کیفیت آن مطمئن باشیم .اینکه ابتدا محصول را وارد کنیم و سپس سیستم نظارتی تعریف کنیم که مانع قرار گرفتن این محصول در دسترس عام باشد کار غیر عاقلانه ای است.
هادی زاده معلم، رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران درباره عدم تکافوی تولیدات داخلی برای مصرف صنعتی گفت: متاسفانه تولیدات  داخلی کفاف مصرف را نمی دهد  وسیاست های  غلط بخش کشاوری ما باعث ایجاد عارضه تولید گوشت قرمز شده است ونمی توانیم بگوییم گوشت تولیدداخل میتواند جوابگو باشد.

وی  گفت: نباید اجازه دهیم ذائقه مردم عوض شود و سپس به دنبال اصلاح ان باشیم.
این دامپزشک درباره شرعی بودن ذبح این بوفالو ها گفت:اگر این گوشتها با نظارت سازمان دامپزشکی وارد شده است قطعا از لحاظ شرعی و بهداشتی رعایت شده است.

وی در پاسخ به این سوال که ایا درست است که این گوشت ها در ازای بدهی هند بابت نفت به ایران وارد شده است گفت:صحت داشتن یا نداشتن این موضوع اصلا مطرح نیست این مهم است که ایا برای دریافت بدهی ها باید سلامت مردم را به مخاطره انداخت؟ این سوالی است که سازمان دامپزشکی و استاندارد باید بابت به خطر انداختن جان مردم جواب دهند.
ارسال نظرات