مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به تسهیلات ویژه وزارت بهداشت برای تولیدکنندگان داخلی در سال جاری؛ شرایط اطلاق عنوان "ساخت ایران" به تجهیزات پزشکی تولید داخل را اعلام کرد.
کد خبر: ۸۵۱۵۵۵۷
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، سید حسین صفوی درباره تسهیلات و حمایت ویژه از تولیدکنندگان داخلی در سال جاری اظهار داشت: ضمن آنکه استانداردهایی را برای ارتقای کیفیت تولیدات داخلی ابلاغ و اعلام خواهیم کرد، عنوان "ساخت ایران" را اجرایی می‌کنیم و کالاهایی که درصدبالایی از آنها در کشور تولید می‌شوند، عنوان "ساخت ایران " به آنها تعلق می‌گیرد و حمایت دوچندانی از آنها به عمل خواهد آمد.

صفوی با اشاره به تاثیر برگزاری نمایشگاه‌هایی چون ایران هلث در معرفی و رونق تولید تجهیزات پزشکی داخلی اظهار داشت: هر ساله نمایشگاه ایران هلث به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای تجهیزات پزشکی درکشور برپا می‌شود و وسیع‌ترین نمایشگاه در این حوزه در سطح کشور است.

وی افزود: معمولاً نمایشگاه‌های جانبی در کنگره‌های مختلف برگزار می‌شود اما نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی ایران هلث بیشترین مخاطبان را در جامعه پزشکی، مراکز تحقیقاتی و درمانی دارد و آخرین تکنولوژی‌های روز ایران و جهان را به نمایش می‌گذارد و فرصت مناسبی را فراهم کرده است تا فعالان این حوزه بتوانند دستاوردهای خود را معرفی کنند.

مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت درباره وضعیت تولید تجهیزات پزشکی در مقایسه با چند سال گذشته گفت: طی چند سال گذشته به علت تحمیل تحریم‌های ظالمانه به کشور تکیه ما بر تولیدات داخل توسعه پیدا کرد و این مسئله کاملاً مشهود بوده است و خود را در نمایشگاه ایران هلث نیز نشان می‌دهد.

صفوی ادامه داد: تکیه اصلی طرح تحول نظام سلامت که از سال گذشته به اجرا در آمده است نیز بر توانمندی‌های داخلی بود زیرا می‌توان به عنوان منبعی که تداوم بیشتری دارد روی آن حساب کرد. به همین خاطر رونق اقتصادی در بخش تولید بیشتر از سال‌های گذشته اتفاق افتاده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا نسبت واردات به صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی تغییر کرده است، گفت: در مقایسه یک سال اخیر با مدت مشابه سال گذشته می‌توان گفت علی رغم اینکه اندکی افزایش تعداد واردات از حیث مصرف داشتیم از نظر میزان ارزبری، افزایشی نداشتیم و این رقم ثابت مانده است.

مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت درباره تسهیلات و حمایت ویژه از تولیدکنندگان داخلی در سال جاری عنوان کرد: بزرگترین حمایتی که وزارت بهداشت می‌تواند داشته باشد تایید استفاده از محصولات داخلی است.

بر اساس این گزارش هجدهمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث از 26 لغایت 29 اردیبهشتماه 94 درسالن‌های 35، 38،A38 ، 40 ،41، 44، 31 ،18  20 و 22 و فضای باز محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران  برگزار می‌شود. روند ثبت نام و استقبال مشارکت کنندگان در نمایشگاه دوره ی هجدهم بسیار امیدوارکننده اعلام و بیش از 20 هزار متر مربع فضای مفید غرفه واگذار شده است که نسبت به سال گذشته حدود 30 درصد افزایش فضا داشته است. سالن‌های نمایشگاه از 8 سالن به 11 سالن افزایش یافته است و تا کنون بیش از 530 شرکت داخلی و خارجی از کشورهای آلمان، ترکیه، سوئد، سوئیس، اتریش، ایتالیا، ژاپن، پرتغال، فرانسه، چین، بلژیک، کره، هنگ کنگ، هند، دانمارک، تایوان، برزیل، اکراین، لوکزامبورگ، اسپانیا ثبت نام کردند.

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی www.iranhealthexhibition.org مراجعه و یا با شماره تلفن.88100138 تماس حاصل کنند.

ارسال نظرات