عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با بسیج مطرح کرد:

تقابل با بیداری اسلامی، هدف اصلی رژیم آل‌سعود

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: صهیونیست ها آل‌سعود را برای مقابله با دولت های اسلامی و همچنین وهابیت را برای مبارزه با اسلام پرورش دادند.
کد خبر: ۸۵۱۵۵۵۰
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران در مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، با اشاره به تحولات منطقه و اقدامات بی شرمانه رژیم آل‌سعود، اظهار داشت: در این برهه زمانی می توان دو نوع نگاه به تحولات و اتفاقات منطقه داشت، نگاه اول به گونه ای است که بگوییم در جواب اقدام بی شرمانه فرودگاه جده و یا تهدید هواپیمای کمک رسانی ایران جوابی محکم و مقتدارنه به عربستان بدهیم که به این نگاه نگاه جزئی و یا مقطعی می گویند.

وی ادامه داد: دومین نگاه این است که ما به صورت کلان مسائل و حوادث منطقه را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم و اهداف رژیم آل‌سعود را واکاوی کرده و سپس راهکارها را تدوین کنیم که این نگاه قطعا مطلوب تر خواهد بود. البته من با جواب دندان شکن به عربستان درمورد اهانت به جمهوری اسلامی ایران مخالف نیستم و ما دیدیم که کارگزار عربستان در ایران نیز برای دومین بار از سوی وزارت خارجه اخطار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه یکی از اهداف اصلی رژیم آل‌سعود مبارزه با دین و بخصوص اسلام است، افزود: صهیونیست ها سال ها پیش تخم حرامی را در منطقه با نام آل‌سعود کاشتند و امروز می بینیم که آل‌سعود به یک بحران در منطقه تبدیل شده است. صهیونیست ها آل‌سعود را برای مقابله با دولت های اسلامی و همچنین وهابیت را برای مبارزه با اسلام پرورش دادند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در سال های اخیر شاهد جریان بیداری اسلامی در منطقه بوده ایم، تصریح کرد: بیداری اسلامی ذره ذره در حال از بین بردن استکبار جهانی بود، آمریکا و صهیونیست ها هم که منافع و موقعیت خود را در خطر می دیدند دست به ایجاد گروه هایی مثل داعش زدند تا جریان بیداری اسلامی را به انزوا بکشد که در این میان رژیم آل‌سعود نیز سهم ویژه ای در مانع تراشی برای بیداری اسلامی داشت.

وی با اشاره به تجاوز نظامی عربستان به یمن، اظهار داشت: سعودی ها تاکنون یمن را همانند حیاط خلوت خود می دانستند و حالا نمی توانند تحمل کنند که جریان بیداری اسلامی در یمن به تکامل رسیده و انقلاب اسلامی و مردمی شکل گرفته است، به همین دلیل با زیرپا گذاشتن انسانیت به یمن و مردم مظلوم آن حمله‌ور شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه اذعان داشت: از اینکه آقای ظریف برای انتصاب وزیر خارجه جدید عربستان پیام تبریک ارسال کرده اند بسیار متعجب هستم و از طرفی هم برای رسانه هایی که خبر این حرکت زشت و ناپسند را انعکاس دادند متأسف هستم.

وی در پایان گفت: هیچ لزومی برای ارسال پیام تبریک از سوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران به عربستان وجود نداشت. درست است که در حال حاضر ایران با عربستان روابط دیپلماتیک دارد اما اگر پیامی از سوی شما ارسال نمی شد هم اتفاق خاصی نمی افتاد؛ وزارت خارجه ایران با سکوت در برابر انتصابات جدید دولت عربستان می توانست به کشورهای منطقه اعلام کند که ما از آل‌سعود بیزار هستیم.

ارسال نظرات