رئیس فدراسیون کوهنوردی گفت: استعدادهایی که در پایگاه های استعدادیابی ورزش بسیج تربیت می شوند، آینده ورزش کشور تضمین می کنند.
کد خبر: ۸۵۱۵۵۴۴
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰

رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی در گفتگو با خبرگزاری بسیج گفت: در سال های گذشته با توجه به مشکلات مالی که در ورزش کشور وجود داشت، کل بخش های ورزش با عملکردی بسیجی وار توانسته اند در عرصه های مختلف به موفقیت های زیادی برسند. ورزشکاران با غرور و تعصبی که به خاک ایران دارند با یک روحیه بسیجی در مسابقات آسیایی و جهانی به مبارزه با حریفانشان رفته اند و خیلی از موفقیت هایی که به دست آمده حاصل این روحیه بوده است.

رئیس فدراسیون کوهنوردی در ادامه با اشاره به فعالیت های بسیج در عرصه ورزش تصریح کرد: بسیج اززمانی که وارد عرصه ورزش شده است فعالیت های شاخصی داشته که از جمله آن می توان به ارتباط سازمان تربیت بدنی بسیج با فدراسیون های ورزشی اشاره کرد که این ارتباط تنگاتنگ باعث دلگرمی شده است و سبب شده تا با همکاری های مشترکی بین بسیج و فدراسیون ها شکل بگیرد، موضوعی که اتفاقات بزرگی را در ورزش کشور رقم زده است.

زراعی افزود: تقدیر از ورزشکارانی که مقابل نمایندگان رژیم صهیونیستی به میدان نرفته اند هم از دیگر کارهای قابل تقدیر بسیج است که در روحیه این قهرمانان موثر بوده و آنها با توجه به اینکه بسیج این حرکت ارزشمند آنها را فراموش نکرده، تشویق شده اند تا با قدرت بیشتری در مسابقات بعدی شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در رشته کوهنوردی هم با توجه به اینکه یک ورزش مردمی است بسیج نقش غیر قابل انکاری در گسترش آن در بین عموم داشته است. این در حالی است که متاسفانه در کشورمان از ورزش همگانی غفلت شده اما بسیج این ضعف را جبران کرده و نقش زیادی در گسترده شدن ورزش همگانی در کشور دارد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی در ادامه با بیان دیگر فعالیت های بسیج در ورزش کشور گفت: پایگاه های استعدادیابی ورزش بسیج هم  یکی دیگر از کارهای بزرگ بسیج است و استعدادهایی که در این پایگاه ها شناسایی می شوند و تربیت می شوند می توانند آینده ورزش قهرمانی را تضمین کنند.

زارعی درباره نقش بسیج در بهبود فضای فرهنگی و اخلاقی ورزش هم گفت: با توجه به مماشات هایی که در گذشته داشته ایم و وعده هایی که تنها در حد شعار باقی مانده، امروز به جایگاهی رسیده ایم که بی اخلاقی های زیادی در سطح جامعه ورزش مشاهده می شود. در این رابطه بسیج که از دل مردم بیرون آمده می تواند در از بین بردن این بی اخلاقی ها نقش تاثیرگذاری داشته باشد و با تغییر نگرش ها، فرهنگ و اخلاق بر ورزش حاکم شود.

 

ارسال نظرات