استاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی می تواند یکی از عناصر مؤثر در تبلیغ پیام رهبر معظم انقلاب باشد و مسئولین نباید از ظرفیت های این سازمان غافل شوند.
کد خبر: ۸۵۱۵۵۴۳
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱

سید حسن میرفخرایی استاد دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی اظهار داشت: این حرکت مقام معظم رهبری یک نبوغ تاریخی بود که موجب شگفت زدگی بسیاری از سیاست مداران خارجی شد و دیدیم افرادی که در قلب و ذهنشان خیال شومی نداشتند این حرکت رهبر انقلاب را تحسین کردند.

وی با با اشاره به نقش ویژه و مؤثر دانشگاه در ترویج این پیام،‌ گفت: بدیهی است که محیط های دانشگاهی می توانند با بررسی ابعاد مختلف این پیام مهم نقش بسزایی در انتشار آن ایفا کند. البته باید توجه داشت افرادی که با ایده های غربی در دانشگاه ها فعالیت می کنند نمی توانند در این زمینه ورود پیدا کنند،‌ چرا که امکان تحریف در پیام رهبر معظم انقلاب وجود دارد.

میرفخرایی در ادامه گفت: پیام های مقام معظم رهبری باید توسط اساتید متعهد دانشگاه ها تفسیر و پس از آن به رایزنان فرهنگی ایران در کشورهای مختلف فرستاده شود و رایزنان فرهنگی ایران موظف هستند آن ها را در مجالس و برنامه های مختلف مطرح کنند.

وی با بیان اینکه قسمت هایی از پیام های رهبری باید رمزگشایی شود تا جوانان بتوانند آن ها را درک کنند،‌ افزود: بسیاری از جوانان کشورهای اروپایی با معنی دقیق حقوق بشر و آزادی بیان آشنا نیستند و درک آن ها از این تعابیر غلط است؛‌با این وجود باید پیام های تفسیر شده به دستشان برسد تا بتوانند در آن ها بیاندیشند.

این استاد دانشگاه در پایان بیان کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی می تواند یکی از عناصر مؤثر در تبلیغ پیام رهبر معظم انقلاب باشد و مسئولین نباید از ظرفیت های این سازمان غافل شوند.

ارسال نظرات