خبرهای داغ:
عدم انتشار این متن عملا به برداشت های آمریکایی ها از بیانیه لوزان اعتبار می بخشد..
کد خبر: ۸۵۱۵۵۲۰
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
فواد ایزدی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج گفت: ما در شرایطی هستیم که یک بیانیه مهم بین ایران و گروه 1+5 مورد توافق قرار گرفته که می تواند تاریخ یک صده آتی در روند سیاست خارجی کشور را مشخص کند اما غرب برداشت کاملا یک طرفه ای از این بیانیه دارد.

وی با بیان اینکه طرف ایرانی به هیچ وجه حاضر نیست در خصوص جزئیات مذاکرات اطلاعاتی را منتشر کند گفت: در مصاحبه هایی هم که اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای داشته است فقط نوعی کلی گویی دیده می شود و واقعا اکنون یک ابهام بزرگ در کشور وجود دارد.

استاد دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران همچنین با اشاره به اینکه آن چیزی که آمریکایی ها منتشر کرده اند در واقع فکت شیت نیست بلکه به گفته خودشان اصل توافق نامه است افزود: سکوت طرف ایرانی نیز این مساله را قوت می بخشد که شاید واقعا توافق بین ایران و 1+5 همان چیزی است که آمریکایی ها عنوان می کنند.

وی ادامه داد: این حق مردم و نمایندگان آنان در مجلس است که از جزئیات مذاکرات اطلاع کامل داشته باشند تا بتوانند درباره روند سیاست خارجی کشور قضاوت صحیح کنند ضمن آنکه بالاخره تا وقتی که مجلس توافق نامه بین ایران و 1+5 را تائید نکند عملا این توافق جنبه رسمی پیدا نمی کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها