نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در اولین جلسه ستاد ارتحال امام استان گفت: شناخت و درک صحیح اندیشه امام خمینی(ره) راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.
کد خبر: ۸۵۱۵۵۱۴
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام، در نشست برنامه‌ریزی برگزاری مراسم بزرگداشت بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و گرامی‌داشت قیام خونین 15 خرداد گفت: یکی از ویژگی‌های بارز حضرت امام خمینی(ره) استفاده از برکت مناسبت‌های مذهبی و ماه‌های مبارک برای نیل به اهداف بزرگ خود و کمال و سعادت بود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، خضوع و به معنای راستین محو خدای تبارک و تعالی شدن را از خصوصیات امام خمینی عنوان کرد و افزود: حتی یک ذره خودخواهی و خودبینی در وجود این شخصیت بزرگوار نبود و ایشان همواره به فکر مردم بودند.

امام جمعه شهرکرد در ادامه این نشست جاذبه شخصیت‌های بزرگ اسلام را مرهون ازخودگذشتگی آنان برشمرد و خاطرنشان کرد: امام به معنای راستین کلمه مصداق«عاش سعیداً و مات سعیداً» بود.

نماینده ولی فقیه در استان، راه برون رفت از هجمه فرهنگی دشمنان را تبیین اندیشه‌های الهی و سیاسی امام در جامعه بخصوص برای جوانان و نوجوانان دانست و افزود: از هر بعدی که به این ابر مرد نگاه کنیم می تواند الگو باشد؛ تعبد، عبودیت، پایبندی به دین، مقید به رعایت واجبات و محرمات و حتی مستحبات و مکروهات، حتی در ریزترین مسائل زندگی ایشان سرآمد است.

وی ادامه داد: در مسائل اجتماعی، امام خمینی(ره) برای مردم خصوصاً مستضعفان و محرومین حریم و حرمت قائل می‌شد و جامعیت وی از زوایای مختلف اجتماعی مثا‌ل‌زدنی بودچرا که متمسک به اندیشه سیاسی نشأت گرفته از اسلام ناب محمدی و اهل بیت علیهم السلام بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام از امام به عنوان یک عابد متهجد و کسی که در عرصه مبارزه و استکبارستیزی و طاغوت براندازی یاد کرد و گفت: امام با شجاعت و دلیری تمام عیار در مقابل همه مستکبران و طاغوت‌ها ایستاد و به جهان بیداری بخشید.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی راه خود را همچنان با قدرت ادامه می‌دهد افزود: هرچه زمان می‌گذرد دنیا بیشتر به عظمت این مرد بزرگ پی می‌برد و حمایت از مظلومان عالم از سیاست‌های اصلی امام بود که در هرجایی از دنیا که فریاد مظلومی بلند می‌شد از او حمایت می‌کرد و اکنون نیز همین گونه است و اگر در جایی مقاومتی علیه ظلم و استکبار صورت بگیرد حامی اصلی‌اش انقلاب اسلامی است.

ارسال نظرات