امام جمعه بلداجی، در همایش "دیدار با پدران آسمانی چهارمحال و بختیاری" گفت: دغدغه همه فرزندان شهدا این است که آیا به پدران خود ملحق می شوند؟ آیا در روز قیامت مورد شفاعت آنها قرار می گیرند؟
کد خبر: ۸۵۱۵۵۰۵
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام و المسلمین یدالله رحمانی، امام جمعه شهر بلداجی و فرزند شهید گرانقدر رحمانی گفت: اگر چه فرزندان شهدا هنوز خطاب به بچه شهید می شوند و کودکانه با آنها صحبت می شود، ولی عالم فرزندان شهدا، عالم دیگری است.

وی افزود: فرزندان شهدا از آنچه در نظام جمهوری اسلامی به عنوان فرزند شهید گرفته اند پشیمان اند و نسبت به آنچه در پیش روی دارند نگران اند.

رحمانی تصریح کرد: امروز بزرگترین دغدغه فرزندان شهدا این نیست که آنها را متهم به ویژه خواری کنند، زیرا هر آنچه از نظام گرفته اند، عنایت و محبت نظام بوده است.

امام جمعه بلداجی خاطرنشان کرد: در زیارت جامعه کبیره عنوان شهدا را در کنار عنوان اهل بیت علیهم السلام قرار داده است و این نشان از مقام والای آنهاست.

وی تاکید کرد: دغدغه همه فرزندان شهدا این است که آیا به پدران خود ملحق می شوند؟ آیا در روز قیامت مورد شفاعت آنها قرار می گیرند؟

حجت السلام والمسلمین رحمانی ادامه داد: زندگی بر مبنای عقیده جز بر جهاد استوار نیست و هر زندگی که همراه با جهاد و مبارزه در راه دفاع از عقیده، تعریف حیات بر آن بگذاریم اشتباه کرده ایم.

وی با بیان این که مزد جهاد شهادت است افزود: آنها که به شهادت رسیده اند پاداش خود را از خداوند گرفته اند.

رحمانی اظهار داشت: همه ما دلمان برای پدرانمان تنگ می شود، اما دلتنگی فرزند شهید آن است که نکند پدر او را فراموش کند.

امام جمعه بلداجی تاکید کرد: تمام فرزندان شهدا باور دارند که پدرانشان همراه آنها هستند و دست شهید همواره همراه فرزندش است.

وی با بیان رابطه مستقیم شفاعت و شهادت افزود: شهید در آن دنیا می تواند 40 نفر را شفاعت کند و باز این بر عظمت شهدا می افزاید.

گفتنی است: اجرای نمایش، خاطره گویی فرزندان شهدا، نمایش، مولودی خوانی، مسابقه، دلنوشته و اهدا جوایز از دیگر برنامه های همایش دیدار با پدران آسمانی استان چهارمحال و بختیاری بود.

در پایان فرزندان شهدا با حضور در گلزار شهدای شهرکرد با مقام شامخ پدرانشان تجدید میثاق کردند.

استان چهارمحال و بختیاری دارای بیش از 1200 فرزند شهید می باشد.

ارسال نظرات