گردهمایی فعالان موثر چهارمحال وبختیاری با حضور مسئولان کشوری و استانی شنبه در فرهنگ‌سرای شهرکرد گشایش یافت.
کد خبر: ۸۵۱۵۵۰۴
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ در این گردهمایی که به همت نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری وامام جمعه شهرکرد برپا شد، معاون وزیر جهاد کشاورزی، مشاور وزیر صنعت، معدن وتجارت، ائمه جمعه استان، نمایندگان استان درمجلس شورای اسلامی، استانداران و جمع کثیری از مدیران دوره های کنونی و پیشین استان شرکت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، در گردهمایی بزرگ فعالان مؤثر استان چهارمحال و بختیاری، با تبریک میلاد با سعادت امیر مؤمنان حضرت علی علیه السلام و ماه رجب، این ماه را سراسر نورانیت و معنویت دانست و با اشاره به اینکه نقطه اوج این ماه خود را در اعتکاف نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: به یقین در سایه انس معتکفین با خدای متعال و به برکت خلوت گزینی آن‌ها با معبود خویش، کشور از شرّ بلاها در امان خواهد ماند.

امام جمعه شهرکرد، همچنین با تشریح جایگاه امیر مؤمنان علیه السلام از منظر اهل سنت اظهارکرد: با مراجعه به کتب اهل سنت می‌توان دریافت که بسیاری از بزرگان آن‌ها نیز بر حقانیت و جایگاه رفیع این امام همام در نزد خداوند متعال و نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم اعتراف دارند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در ادامه با اشاره به موقعیت منحصر به فرد استان چهارمحال و بختیاری در کشور، از ناشناخته ماندن این استان ابراز تأسف کرد و گفت: بزرگ ترین مظلومیت این استان در آن است که متأسفانه در میان مسؤولان و عموم مردم کشور ناشناخته باقی مانده است و این از بزرگ‌ترین ضعف‌های استان چهارمحال و بختیاری است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نجات استان چهارمحال و بختیاری از این مظلومیت و معرفی آن در سطح کشور را مهم‌ترین اولویت مسؤولان این استان دانست و ابرازکرد: ما بر این باور هستیم که استان چهارمحال و بختیاری باید در عرصه اقتصادی روی ریل تولید قرار گیرد تا ثروت‌های نهفته در آن نهادینه شود و فقر و بدبختی از آن رخت برکند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه توجه به تولید صنعتی، باغی، زراعی، دام و گردشگر سبب افزایش ثروت در استان می‌شود که این ثروت نیز تحول آفرین خواهد بود، افزود: وقتی سخن از پیشرفت و توسعه می‌شود، ناخودآگاه نگاه‌ها به سمت مبلمان شهری معطوف می‌شود که این از ضرورت‌های جذب سرمایه گذار در این استان است و باید همگان به آن توجه داشته باشند.

ایشان با تأکید بر این که پیشرفت و توسعه باید همه جانبه باشد، خاطرنشان کرد: این استان باید در همه زمینه‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی و عمرانی، امور اجتماعی، تحکیم پایه‌های دینی و اعتقادی، سلامت و بهداشت و درمان رشد و توسعه پیدا کند و این از مهم‌ترین ضرورت‌های امروز استان چهارمحال و بختیاری است.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان این که مجمع فعالان این استان در راستای توسعه و پیشرفت همه جانبه و با حضور همه افراد با سلیقه‌های گوناگون شکل گرفته است، تصریح کرد: باید در راستای توسعه همه‌جانبه این استان، کمیته های مستقل متشکل از کارشناسان همان بخش زیر نظر دبیرخانه مجمع فعالان استان شکل گیرد.

وی، با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی و ارائه طرح باید در کمیته‌ها صورت گیرد، خاطرنشان کرد: وقتی برنامه‌ها زیر نظر کارشناسان مربوطه در کمیته‌ها طرح‌ریزی شد، این برنامه ها به سند راهبردی تبدیل می شود و همه دولت‌ها و مسؤولان مؤظف خواهند بود طبق آن سند راهبردی حرکت کنند و دیگر کار سلیقه‌ای در استان انجام نمی شود و اینجانب نیز نسبت تحقق آن‌ها نظارت جدی خواهم داشت.

رییس استانی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه این استان دارای ظرفیت‌های انسانی خوبی در داخل و خارج از استان است که باید شناسایی و از توانمندی آن‌ها استفاده شود، گفت: باید عرصه و میدان امید و تدبیر به روی همه فعالان استان گشوده شود تا در سایه همدلی و همزبانی استان به جایگاه واقعی خود برسد.

وی، یکی از راه‌های نجات این استان از مظلومیت و ناشناخته ماندن در کشور را مطرح شدن در یک موضوع خاص بیان کرد و افزود: باید یکی از زمینه‌های منحصر به فرد این استان که قابلیت مطرح شدن در کشور را دارد، شناسایی و خوب تقویت شود تا نیاز همه کشور در آن موضوع خاص در این استان برطرف شود و این نیاز به کار و مطالعه دقیق و کارشناسانه دارد.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه همدلی و همراهی در استان چهارمحال و بختیاری نیازمند نگاه خیرمدارانه است، ابرازکرد: به یقین همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، همدلی و هم‌زبانی با دستور و بخشنامه محقق نمی‌شود بلکه باید همه به میدان عمل بیایند که برگزاری این همایش در راستای تحقق همین موضوع مهم و حیاتی است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه کارهای خوبی در دوران‌های گذشته در این استان صورت گرفته که همگی قابل تقدیر است، خاطرنشان کرد: در همه دولت‌ها اقدامات ارزنده‌ای در جهت رشد و ارتقاء این استان صورت گرفته است اما تا رسیدن به قله فاصله بسیار است و این نیازمند بالا بردن همت‌ها است.

وی، با اشاره به این جمله گهربار امیر مؤمنان علیه السلام که فرمودند: «وقتی چیزی را می‌خواهی طلب کنی، تنگ نظر نباش و اوج کار را ببین»، تصریح کرد: مؤمن نگاه بلندنظرانه دارد و به شریف‌ترین کارها می‌اندیشد و خود را گرفتار کارهای جزئی نمی‌کند چرا که می‌داند کارهای حقیر در نزد خداوند متعال ناپسند است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، نگاه بلند به امور را لازمه حضور سرمایه گذار در این استان دانست و خاطرنشان کرد: اگر همه نگاه‌ها به سرمایه‌گذار، نگاه منفعت طلبانه باشد، به یقین فراری می شود؛ باید سرمایه دار احساس احترام کند تا وارد میدان شود.

وی، با تأکید بر اینکه باید همدلی و هم‌زبانی در استان بر مبنای ولایت شکل گیرد، به حدیثی از حضرت علی علیه السلام اشاره کرد و گفت: امیر مؤمنان علیه السلام می‌فرمایند: « همدلی و هم‌زبانی بر محور حق شکل می‌گیرد و آن چه که این همدلی را برهم می‌زند و در انسان وحشت ایجاد می کند، تقویت جریان باطل است

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به اینکه آبادانی و عمران در سایه آرامش به وجود می‌آید و این آرامش در سایه ایمان و همدلی، خاطرنشان کرد: به یقین زمانی که آرامش و همدلی و همراهی در کارها باشد، وحشت و ترس از جامعه رخت بر می‌کند و همه مشکلات برطرف می‌شود و این رمز توسعه همه جانبه این استان است.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، انتخابات را یکی از مهم‌ترین عرصه‌های آسیب‌زا در مقوله همدلی و هم‌زبانی بیان کرد و ادامه داد: بیایید در این اجلاسیه هم قسم شویم که انتخابات پیش روی نظام را با اخلاق اسلامی برگزار کنیم که اگر این شد، به یقین آسیبی متوجه کشور و استان نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این‌که اخلاق اسلامی اجازه تخریب، تهمت و افترا به افراد را نمی‌دهد، اظهارکرد: کاندیدا باید بر مبنای اخلاق اسلامی به معرفی خود بپردازند و در یک فضای کاملا صمیمی به بیان دیدگاه‌های خود اهتمام ورزند و تصمیم نهایی را به مردم بسپارند چرا که میزان رأی ملت است.

امام جمعه شهرکرد در پایان، امانت‌داری، حفاظت و صیانت از آرای مردم را مهم‌ترین رسالت مسؤولان برگزار کننده انتخابات بیان کرد و افزود: باید پایه های مردمی نظام را در سایه انتخابات قوت بخشیم و نگذاریم که دشمن از این عرصه به نفع خود بهره‌برداری کند.

گفتنی است: سخنرانان و شرکت کنندگان در این گردهمایی یادآور شدند: برای رسیدن به توسعه همه جانبه در استان باید به شرکتهای دانش بنیان، آموزش و امور اجتماعی بیشتر توجه شود و شوراهای پژوهش در استان رونق گیرد.

سوق دادن فعالیتهای اقتصاد، اجتماعی، آموزشی و فرهنگی در استان به سمت رفاه عمومی دیگر نکته موردتاکید فعالان موثر استان چهارمحال وبختیاری بود.

ارسال نظرات