خبرهای داغ:
رئيس اداره دامپزشكي شهرستان قزوين گفت: بيماري تب برفكي يا بيماري دهان و پا ، بعنوان يك بيماري دامي ، تاثير بسزايي در اقتصاد صنعت دامپروري دارد.
کد خبر: ۸۵۱۵۴۶۴
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳

عيسي غياث يزدي رئیس اداره دامپزشکی قزوین در گفت و گو با خبرنگار بسیج از قزوین اظهار کرد:  اين بيماري بيشتر در گاو و گوساله و در برخي موارد در گوسفند بروز مي كند و با مشاهده تاول در ناحيه دهان و بيني و زخم و التهاب هاي جلدي در ناحيه ميان بين دو انگشت دست و پا شناسايي مي شود.

وی افزود: عامل اين بيماري ويروسي بوده و براحتي از طريق آئورسل هاي تنفسي و ترشحات دهان و بيني و يا ترشحات ناشي از زخم هاي مرتبط به دام هاي سالم منتقل می شود

این مسئول بیان کرد: با توجه به سرعت انتشار بالاي اين بيماري و همه گيري آن و همچنين درمان وقت گير و طاقت فرساي آن، همواره به هشداري جدي براي دامپزشكي و يكي از نگراني هاي مهم دامداران تبديل شده است.

دویست و 10 هزار دام سبک علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند

وی با اشاره به موقیعت استان قزوین در مقابل بیماری تب برفکی گوسفند و بز توضیح داد: استان قزوين به دليل موقعيت جغرافيايي خود به عنوان كريدور شمال به جنوب و شرق به غرب همواره در معرض بروز اين بيماري بوده است ،كه با برنامه ريزي هاي انجام شده ، ابتدا دام سنگين موجود در شهرستان تحت پوشش واكسيناسيون قرار گرفت.

رئیس اداره دامپزشکی قزوین اضافه کرد: در يك بازه زماني كوتاه ، در فاز دوم اين طرح با مشاركت بخش دولتي و خصوصي ، كليه دام های استان قزوين كه بالغ بر 210هزار راس دام سبك بود، در اين طرح واكسينه شده اند.

 

1002/پ20/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها