مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج):

پیروی از ولایت فقیه متضمن پیروزی کشور در برهه های مختلف بوده است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: پیروی از ولایت فقیه متضمن پیروزی کشور در برهه های مختلف بوده است.
کد خبر: ۸۵۱۵۴۰۰
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از زنجان؛ حجتالاسلام علی متین در سخنرانی پیش از خطبههای نماز جمعه این هفته با تبریک هفته سیاسی و عقیدتی در سپاه و بسیج اظهار داشت: حالت پیش‌روندگی انقلاب اسلامی میطلبید که نیروهای سپاه پاسداران خود را به ابزار معنویت و درک عمیق و ژرف سیاسی مجهز کنند.

وی با بیان اینکه استاد شهید مطهری از مصادیق بارز افرادی است که این دو ویژگی را دارا است، تصریح کرد: استاد مطهری تبلور اسلام ناب است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان با اشاره به اینکه این استاد شهید سرشار از معنویت از یک سو دارای درکی عمیق در خصوص سیاست و انقلاب و انقلابیون بود، تصریح کرد: این ایام به عنوان هفته عقیدتی و سیاسی سپاه انتخاب شد تا از اندیشه‌های این استاد استفاده کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان با بیان اینکه هدف خلقت تقرب الیالله و رسیدن به کمال است، افزود: انسان برای رسیدن به این تقرب نیازمند راهنمایی و هدایت پیامبران است.

حجتالاسلام متین تهذیب اخلاق و زدودن رذایل در وجود انسان تنها را رسیدن به کمال و تقرب الهی عنوان کرد و افزود: افرادی که میخواهند در این مسیر قرار گیرند خداوند متعال در قرآن این افراد را مورد ستایش قرار میدهد.

حجتالاسلام متین با بیان اینکه راههای بسیاری برای تهذیب اخلاق در مذاهب مختلف وجود دارد، افزود: راه میانبر این است که شخصی را انتخاب و به او محبت کرده که بر این اساس میتوان با توجه به آن الگو و سرمشق رذایل را از وجود خود پاک کرد.

وی با اشاره به اینکه راه دوم راهی است که راه صدساله را در چند سال میتوان پیمود، گفت: استاد شهید مطهری نیز معتقد است راه دوم سریعتر بوده و خطر اندکی دارد.

حجتالاسلام تصریح کرد: شهید مطهری بسیاری از اخلاقیات را از امام خمینی (ره) از راه محبت و ارادت یاد گرفت و این موضوع موجب شد تا خود نیز به اخلاقیات دست یابد.

وی با تبریک ایام ولادت حضرت علی (ع) یادآور شد: این حضرت الگویی است که هر کس عاشق او شد، فضایل در او رشد کرده و رذایل در او خنثی میشود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان گفت: اگر محبت به یک اسوه میتواند فضایل را در انسان رشد دهد باید الگویی همچون حضرت علی (ع) از سوی افراد انتخاب شود.

وی گفت: اگر کسی میخواهد ببیند به حضرت علی (ع) عشق میورزد یا نه؟ باید ببیند به ولی فقیه زمان خود عشق میورزد!

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان یادآور شد: سنجش عشق و ارادت به حضرت علی (ع) عشق و ارادت به ولی فقیه زمان است.

حجتالاسلام متین گفت: در طول 36 سال گذشته ثابت شده است که انقلاب و کشور نه تنها پا برجا مانده است بلکه به جهان صادر شده و کسی را یارای مقابله با این انقلاب نیست.

وی با اشاره به اینکه هشت سال دوران دفاع مقدس با عشق و محبت به ولی فقیه سپری شد، تنها راه نسخه دل در گرو ولایت داشتن است و راه دیگری وجود ندارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان تصریح کرد: در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت یک راه عملی به‌جز برگزاری همایش و نشست وجود دارد که دولتمردان و مردم دل در گرو ولایت داشته باشند.

وی تصریح کرد: عدهای در کشور مثل کبک سر خود را در برف کرده و میخواهند، جایگاه ولایت فقیه را در جامعه کمرنگ کنند که در این زمینه باید مردم و مسئولان هوشیار باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار