مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور:

افزایش اعتبارات اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری به 150میلیارد ریال

رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: اعتبارات اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری به 150 میلیارد ریال در سال 94 افزایش می یابد.
کد خبر: ۸۵۱۵۳۹۴
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ ابراهیم عزیزی، در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بخش دولتی نیز اگر همین میزان تسهیلات را برای برنامه های اقتصاد مقاومتی در نظر بگیرد، پیش بینی می شود یکهزار واحد تولیدی کوچک و متوسط در استان راه اندازی شود.

به گفته وی، با این میزان اعتبار برای سه هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می شود.

عزیزی ادامه داد: دانشگاه ها، ادارات، مدارس، رستورانها و بیمارستانها، تولیدات واحدهای تولیدی داخل استان را خریداری کنند تا مشکل فروش و بازاریابی واحدهای تولیدی رفع شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور تصریح کرد: اگر بتوانیم سرمایه های کوچک مردم را به سمت تولیدات سوق دهیم در زمینه اقتصاد کشور فعالیتی بنیادین انجام داده ایم.

عزیزی ادامه داد: برای رسیدن به اقتصاد پویا و کارآمد باید ظرفیت های مردمی و بومی را در اولویت قرار داد.

وی با اشاره به شکل‌گیری شورای اقتصاد مقاومتی در استان افزود: کار مستمر و کارآمدتر در شورا می‌تواند باعث تحقق خیلی از اهداف اقتصاد مقاومتی شود.

عزیزی، از تخصیص 98 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار در سال 93 به اقتصاد مقاومتی خبر داد و افزود: در سال 94 این اعتبارات به 150 میلیارد ریال افزایش خواهد یافت و برای سال 94 راه‌اندازی 80 واحد صنایع تبدیلی پیش‌بینی می‌شود که فرصت خوبی برای مردم استان خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، تسریع در صدور مجوزها را راهی برای پیشرفت اقتصاد دانست و گفت: واحدهای تولیدی استان با مشکل صدور مجوز مواجه هستند که امیدواریم حل شود.

وی کمک به واحدهای نیازمند، افتتاح چند واحد تولیدکننده نهاده در استان، استفاده از محصولات اقتصاد مقاومتی در استان به جای خروج محصول و انتقال به استان‌های دیگر را از دیگر راه‌های پیشرفت اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: در نظر داریم در سال 94 نمایشگاه‌ها و فرصت‌هایی برای فروش محصولات اقتصاد مقاومتی فراهم سازیم.

عزیزی، استفاده از ظرفیت‌های رها شده در استان را الزامی عنوان و خاطرنشان کرد: استان در زمینه اقتصاد مقاومتی خوب فعالیت کرده و سهمش در این زمینه 98 درصد بوده است.

فرمانده سپاه قمر بنی هاشم(ع) چهارمحال وبختیاری نیز در این نشست گفت: سال گذشته یکصد میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی اقتصاد مقاومتی به 471 طرح اشتغالزا در استان پرداخت شد.

سردار رضا محمدسلیمانی، تسهیلا پرداخت شده را 29 درصد در زمینه پرورش زنبور عسل، 26 درصد پرورش قارچ، 7 درصد پرورش ماهی،6درصد دام سنگین، 7 درصد زعفران،10 درصد صنایع تکمیلی و مابقی در ایجاد واحدهای پرورش شترمرغ، مرغ بومی و کود ورمی کمپوست عنوان کرد.

وی، تصریح کرد: سال گذشته یکهزار و 684 نفر از بسیجیان در اردوهای جهادی، بیش از 106 هزار نفر در برنامه های حلقه صالحین و بیش از 15 هزار نفر در دوره های آموزشی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی شرکت کردند.

ارسال نظرات