خبرهای داغ:
پیام بسیج فرهنگیان قم به مناسبت هفته معلم؛

هنر معلمی زیباترین امتیاز جامعه بشری است

سازمان بسیج فرهنگیان استان قم با صدور بیانیه ای به مناسبت فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم و هفته بسیج فرهنگیان، اعلام کرد: هنر معلمی زیباترین و عاشقانه ترین ویژگی جامعه بشری است.
کد خبر: ۸۵۱۵۳۷۹
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، در بخش نسخت بیانیه سازمان بسیج فرهنگیان استان قم به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم آمده است: تشکیل هویت عقلانی نسل بشری به دست معلم است به همین دلیل نقش معلم در تربیت انسان یک نقش استثنائی است .

در این بیانیه همچنین با اشاره به کلام گهربار رهبر معظم انقلاب آمده است: وظیفه معلم تربیت و رشد نسل های روبه رشد است، نسل هایی که باید برای مبارزه با استکبار تربیت شوند و هوشیاری و ایمان کامل و تلاش همه جانبه داشته باشند.

این بیانیه با اشاره به اینکه یکی از زیباترین و عاشقانه ترین امتیازات جامعه بشری، هنر معلمی است، می افزاید: معلم معیار تأثیر گذاری بر تاریخ و فرهنگ یک ملت و پرورش دهنده انسان های شجاع، مؤمن، دارای اعتماد به نفس، عاشق به میهن، پرهیزگار و پاک نفس است، معلم، با تعلیم و نشرِ علم، انسانها را به سوی کمال و پیشرفت سوق می دهد، عشق و ایمان را بر لوح جان و ضمیر پاک انسانها ثبت می کند و ندای فطرت را در فضای عالم از ناسوت تا ملکوت طنین انداز می گرداند .

در بخش دیگری از بیانیه بسیج فرهنگیان قم به مناسبت هفته معلم آمده است: معلم نماد روشنفکری دینی و معیار شناخت جریان های زندگی است، معلم رابط دانش با مسئولیت دینی و ایمان قلبی با عمل است، جریان ساز روشنفکری انقلابی در پرتو معنویت در صحنه های اجتماعی و نماینده فرهنگ ناب دینی در جهت گفتمان سازی استقلال فرهنگی در مقابله با ناتوی فرهنگی دشمن الحادیست .

بیانیه بسیج فرهنگیان می افزاید: معلم ارائه دهنده چهارچوب های رفتاری و اصیل اسلام ناب در جهت جذب جوانان به دین در جهت دفاع از سنت ها و اصالت ها با تبیین سبک زندگی اسلامی بر مبنای رفتار صادقانه و اخلاق حسنه است، معلم پی ریز اندیشه عمیق با رویکرد زندگی فطری و خلوص معرفتی با روحیه انقلابی و تلاش گر عرصه رویش های فرهنگ دینی در صحنه ها و فرصت های آموزشی است و در حقیقت تمام ترقیات و کمالات انسانها مدیون معلم است.

در این بیانیه می خوانیم: اساسا تعلیم و تعلم از نعمتهای خداوند متعال است که اول برای انبیاء و اولیا و سپس به دیگران ارزانی داشته است و هم از این جهت است که معلم بودن از ویژگیها و مشاغل انبیاست .

در بخش دیگری از بیانیه تصریح شده است: به خاطر داشته باشیم هر چند تعلیم علم و دانش وظیفه مهم و خطیری است، اما مهمتر از آن یاد دادن تفکر، دوری جستن از سطحی نگری و سطحی آموزی و آموزش عملی رفتار و اخلاق به نسل نوجوان و جوان و بالنده کشور به منظور تسخیر آرمان های بلند جامعه و نظام انقلاب اسلامی است و در این میان نقش معلم تعیین کننده و ارزنده است که در غیر این صورت نظام آموزشی کشور زمین گیر و پس رونده خواهد شد .

این بیانیه خاطرنشان می سازد: نقشه راه وصول به این اهداف آرمانی در آموزش و پرورش، مطالبه رهبر معظم انقلاب و آن تحقق و اجرایی نمودن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، تحقق سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش تنها با اتکاء به نیروی انسانی جوان، انقلابی، متدین، با نشاط، پر انگیزه و عاشق به تربیت نسل های در اختیار، امکان پذیر خواهد بود .

در بخش پایانی بیانیه بسیج فرهنگیان قم چنین مطرح شده است: ما فرهنگیان بسیجی اعلام می داریم: شاخص عملکردی ما در تراز انقلاب و در راستای منویات رهبر معظم انقلاب به منظور بسط و گسترس روح تحقیق، پیشرفت، تولید علم و حضور در صحنه های فرهنگی و اجتماعی در جهت اعتلای نام دین مبین اسلام شاخص گذاری شده و در این راه از پای نخواهیم نشست.

بیانیه ادامه می دهد: گواهی می دهیم؛ هر چند اجر معنوی بندگان صالح ملحوظ و پاداش اخروی خدمتگذاران صادق به مفاد آیه (( ان الله لا یضیع اجرالمحسنین )) محفوظ است، لیکن با الگو گرفتن از رفتار علوی و معنوی با نگاهی تکلیفی و آرمانی به وظایف خود نگریسته و تلاش می نمائیم تا رضایت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را که واسطه رضایت حق تعالی می باشد را کسب و به آن مفتخر گردیم و این چنین نمایانگر تربیت اسلامی و پاسداری از ارزشهای انقلاب اسلامی باشیم .


ارسال نظرات