خبرهای داغ:
آیت‌الله اعرافی در خطبه های نماز جمعه قم:
امام جمعه قم با اشاره به تجاوز عربستان به یمن گفت: آل سعود نه تنها به هیچ یک از اهداف مهم خود دست نیافت بلکه این تهاجم سبب شد از نظر اخلاقی و سیاسی رسوا شود
کد خبر: ۸۵۱۵۳۷۷
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم در حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به صبر و بردباری به عنوان دستوری قرآنی و روایی اظهار کرد: صبر و استقامت آثار و برکات دنیایی و اخروی دارد که در قرآن و روایات به آنها اشاره شده است.

وی افزود: در 100 آیه سخن از صبر به میان آمده و در 20 مورد هم پیامبر اکرم (ص) توصیه به صبر و بردباری شده که نشان از اهمیت این موضوع در نزد خداوند و اولیای او دارد.

امام جمعه قم با بیان اینکه صبر در عبادات نخستین نوع آن به شمار می‌رود گفت: صبر در مقابل گناهان و استقامت در مقابل مشکلات زندگی از دیگر انواع آن هستند.

وی ادامه داد: صبر در یک معنا، ایستادگی در برابر دشمنان و در معنایی دیگر، کوتاه آمدن و آرامش در مقابل دوستان و اعضای خانواده است؛ صبر و بردباری منشاء پیروزی انسان در هر برنامه‌ای خواهد بود همچنین صبر در عبادت، بهره‌های معنوی را نصیب انسان می‌کند و علاوه بر این مقامات انسان در دنیا و آخرت هم بر اثر صبر ارتقا می‌یابد.

اعرافی خطبه دوم را با اشاره به فرا رسیدن میلاد امام علی (ع) و سایر اعیاد رجبیه خاطرنشان کرد: روز پدر و روز مرد را به همه مردم ایران تبریک می‌گوییم.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه با بیان اینکه به ایام‌البیض نزدیک می‌شویم گفت: چند روز در خانه خدا به اعتکاف نشستن یعنی پاکی روح برای ادای فرایض معنوی و سیاسی و اخلاقی؛ اعتکاف در پرتو انقلاب اسلامی احیا شد و امروز نسل جوان در مساجد معتکف می‌شوند که ارزش مهمی محسوب می‌شود و باید قدرش را دانست.

وی در ادامه به هفته معلم اشاره کرد و افزود: آینده علمی، اخلاقی و معنوی این کشور به دست معلمان و مربیان سپرده شده و جمعیتی حدود 2 میلیون نفر از معلمان، متکفل آینده ایران اسلامی هستند بنابراین اهمیت وظیفه آنها قابل وصف نیست؛ امیدواریم معلمان به این وظیفه خود اهمیت بدهند و همچنین دولت و مسئولان، رسیدگی به معلمان را در صدر اولویت‌ها قرار دهند به طوری که معلمان فقط یک شغل داشته باشند و فراغت لازم برای تربیت صحیح نسل آینده در اختیارشان قرار گیرد.

آیت‌الله اعرافی خواستار توجه بیشتر به سند تحول در آموزش و پرورش شد و خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه نیز باید در زمینه تولید فکر و ارتقای نظریه‌های تعلیم و تربیت بکوشند زیرا کاستی‌هایی در این زمینه وجود دارد و در سند تحول، پیش‌بینی این امر صورت گرفته است.

استاد حوزه علمیه قم به مسئله یمن پرداخت و افزود: امروز استکبار جهانی و غربی به ویژه آمریکا به دنبال ترویج تکفیر و ترور و تفرقه میان مسلمانان هستند تا در نهایت امنیت اسرائیل و منافع خود را تامین کنند؛ نکته اساسی در این بین آن است که امروز آل سعود ابزار دست مستکبران شده‌ و این رژیم در خدمت اهداف شوم استعماری در آمده است.

وی تعرض به یمن را آخرین اقدام زشت آل سعود دانست و گفت: سوال ما این است که آیا حمله به یمن به شکست انجامید یا پیروزی؟ گاهی خودشان می‌گویند به اهدافمان رسیده‌ایم و اعلام آتش‌بس کرده‌ایم ولی تحلیل‌گران می‌دانند که این تجاوز به شکست انجامید.

آیت‌الله اعرافی تنها موفقیت عربستان را تخریب زیرساخت‌های یمن و کشتن مردم بیگناه دانست و عنوان کرد: بر خلاف خواسته عربستان، امروز انصارالله نه تنها نابود نشده بلکه جبهه جدیدی در مقابل استکبارگری به وجود آورده است.

خطیب جمعه قم با بیان اینکه امروز یمن متحدتر از گذشته شده و تقریبا همه استان‌ها در اختیار انصارالله و ارتش است گفت: امروز همچنین انصارالله تجربه جدیدی را به دست آورده و می‌تواند در مقابل نقشه‌های شوم آل سعود و آمریکا بایستد؛ مزدوران آل سعود یعنی داعشی‌ها هم در یمن محاصره شده‌اند و مهم تر از همه اینکه این رژیم از نظر اخلاقی و سیاسی رسوا شده است.

وی ادامه داد: سخن ملت ایران به آل سعود این است که دست از تفرقه‌انگیزی بردارند و همراه با موج بیداری اسلامی گام بردارند؛ سعودی‌ها همیشه همراه مستکبران بوده‌اند و با آمریکا و اسرائیل همکاری‌ کرده‌اند، بنابراین باید از این لکه ننگ دوری کنند و بدانند که امواج بیداری اسلامی در سراسر عالم بر خط مقاومت در برابر استکبار و دشمنان اسلامی تاکید دارد و پایان این درگیری‌ها، پیروزی جبهه حق در همه عالم خواهد بود.

آیت‌الله اعرافی در خاتمه افزود: امیدواریم مذاکره‌کنندگان ما در مذاکرات به چهار نکته توجه کنند؛ تحقیقات هسته‌ای نباید تعطیل شود، مذاکرات فقط در حوزه هسته‌ای انجام شود، بازرسی‌ها در حوزه معمول بین‌المللی باشد و تحریم‌ها هم همزمان با اجرای توافقنامه لغو شوند.


ارسال نظرات