خبرهای داغ:
در آستانه روز پدر و میلاد امام علی (ع)؛

همایش پدران آسمانی در قم برگزار شد

همایش پدران آسمان در آستانه ولادت امیرالمومنین علی(ع) با حضور آیت‌الله جنتی و معاون کنسولی و امور مجلس وزیر خارجه در مجتمع امام خمینی قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۱۵۳۷۴
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، در آستانه ولادت امیرالمومنین علی (ع) همایش پدران آسمانی با حضور آیت‌الله جنتی و معاون کنسولی و امور مجلس وزیر خارجه در مجتمع امام خمینی قم برگزار شد و از 13 نفر از پدران شهدا و 13 نفر از فرزندان شهدا تجلیل به عمل آمد.

همچنین در این همایش که با اجرای برنامه‌های فرهنگی همراه بود با حضور اقشار مختلف مردم ضمن گرامی‌داشت یاد و نام شهدا به مقام شامخ ایشان ادای احترام شد.

در حال حاضر در استان قم 3 هزار و 512 نفر از والدین شهدا و 3 هزار و 36 نفر از فرزندان ایشان زندگی می‌کنند.

دبیر شورای نگبهان با اشاره به سیره حضرت علی (ع) در برخورد با یتیمان اظهار کرد: حضرت علی (ع) علاوه بر اینکه پدر همه امت هستند پدر یتیمان نیز هستند چرا که بیش از همه بر سر یتیمان دست محبت می‌کشیدند.

آیت‌الله جنتی با اشاره به اینکه باید بر سر فرزندان شهدا دست محبت کشید، تصریح کرد: این سیره شیعه است و باید نسبت به آن توجه داشته باشیم.

وی ضرورت پاسداری از خون شهدا را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: همه باید مراقب حریم خون شهدا باشند و این وظیفه باید همگانی شود و این مسیر می‌تواند ما را با شهدا محشور کند.

معاون کنسولی و امور مجلس وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه غربی‌ها نسبت به اقتدار ایران در منطقه معترف هستند بیان کرد: ما در هر عرصه‌ای که ورود پیدا کرده‌ایم پیروزی نصیب ما شده است و این پیروزی را نیز مدیون خون شده است.

حسن قشقاوی با اشاره به اینکه ایران امروز در اوج تحسین منطقه‌ای قرار دارد یادآور شد: در صحنه‌های دفاعی به تکیه بر روحیه شهادت طلبی در مقابل دشمنان ایستادگی کرده‌ایم.


ارسال نظرات