همایش «تجلیل از نخبگان و برگزیدگان حوزوی» با حضور آیت الله العظمی نوری همدانی مرجع عالی قدر جهان تشیع و جمع کثیری از مسئولین و علمای دارالعباده یزد در سالن تربیت معلم شهید پاکنژاد برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۱۵۳۵۴
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از عصر فرهنگ، در این مراسم تعدادی از طلاب ملبس به لباس مقدس روحانیت و عده ای دیگر به پاس فعالیت علمی خود مفتخر به دریافت لوح تقدیر از حضرت آیت الله نوری همدانی شدند.

 

این مراسم با حواش جالبی همراه بود:

سالن شهید پاکنژاد مملو از طلاب جوان و مشتاقی بود که برای بهره مندی از سخنان مرجع عالی قدر شیعه سر از پا نمی شناختند. در حالی که هنوز دقایقی از آغاز جلسه نگذشته بود و آیت الله نوری به سالن نیامده بودند، طلاب جوان جای خود را به روحانیونی که کم کم به سالن می آمدند داده و روی زمین می نشستند.

 

 

 

دکتر جوکار نماینده یزد و اشکذر، دخیل عباس زارع زاده نماینده 5 شهر استان، سردار کاکاوند فرمانده انتظامی استان، ائمه جمعه استان یزد، غیاثی مدیر کل ارشاد استان از دقایق ابتدایی مراسم در سالن تربیت معلم شهید پاکنژاد حاضر شدند.

 

 

حجت الاسلام عادل مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، در این مراسم در کسوت مجری برنامه حاضر شد. وی در ابتدای صحبت های خود بابت تاخیر در شروع مراسم عذرخواهی کرد و علت این اتفاق را تاخیر در پرواز شب گذشته معظم له عنوان کرد.

 

 

با ورود آیت الله نوری همدانی به سالن محل برگزاری همایش، عطر صلوات و شعارهای انقلابی فضا را پر کرد. «صل علی محمد /یار امام خوش آمد»،« صل علی محمد / یاور رهبر آمد» «ای مرجع ولایی/ به شهر ما خوش آمدی» از جمله شعارهایی بود که مردم متدین دارالعباده در استقبال از آیت الله نوری سر می دادند. اما شاید پر معنا ترین شعار، شعار «خامنه ای کوثر است /دشمن او ابتر است» بود. شعاری که اولین بار توسط خود آیت الله نوری در اوج فتنه 88 استفاده شد. شاید اعلام این شعار را بتوان به نوعی به معنای تشکر از مواضع انقلابی این مرجع عالی قدر در حمایت از رهبر انقلاب تعبیر کرد.

 

 

 

آیت الله وافی نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان رهبری ، سید کاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، سردار فتوحی فرمانده سپاه یزد و میرمحمدی استاندار یزد که آیت الله نوری را همراهمی می کردند با حضور بر روی سن در کنار ایشان مستقر شدند.

 

 

 

میرمحمدی اولین کسی بود که در این جمع ضمن تبریک ورود آیت الله نوری به ارائه گزارشی از وضعیت استان پرداخت. بعد از اتمام سخنرانی وی مجری پشت تریبون حاضر شد و از سخنرانان خواست تا با کاستن از زمان سخنرانی زمینه را برای استفاده بیشتر حضار از سخنان آیت الله نوری فراهم کنند. به همین خاطر هم وقتی نوبت به آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان رسید، وی که ترجیح میداد مردم بیشتر از محضر آیت الله کسب فیض کنند، پشت تریبون حاضر شد و در چند جمله کوتاه از آیت الله نوری به دلیل پذیرفتن دعوت مردم یزد تجلیل کرد. کل سخنرانی آیت الله ناصری یک دقیقه هم طول نکشید!

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، سخنران بعدی مراسم بود. وی از این حرکت آیت الله ناصری تقدیر کرد و آن را مصداق حدیث «خير الكلام ما قل و دل» دانست.

 

 

 

تقوی خاطره ای هم از ایام پرالتهاب فتنه 88 بازگو کرد: آیت الله نوری همدانی در زمان فتنه 88 که فتنه گران خیانت کردند و آشوب به راه انداختند، به رهبر معظم انقلاب پیام دادند که به تهران می آیم و در مقابل صفوف مردم حرکت می کنم و در محضر ایشان حاضر می شوم تا دشمنان بدانند پشتیبان نظام و رهبری هستیم. البته حضرت امام خامنه ای تشکر کردند و فرمودند: نظام نیاز ندارد که بزرگان از قم به پایتخت بیایند.

 

 

بعد از سخنرانی تقوی، سید کاظم مدرسی دبیر همایش، پشت تریبون حاضر شد و ضمن تقدیر از آیت الله نوری به واسطه پذیرش دعوت مردم استان یزد به ارائه گزارشی از فعالیت حوزه های علمیه استان پرداخت.

 

 

 

سرانجام نوبت به مهمان ویژه دارالعباده رسید. مشروح سخنان آیت الله نوری را اینجا بخوانید.

 

 

 

 

در اواسط سخنرانی ایشان استاندار که از بقیه مسئولین به معظم له نزدیک تر بود به رسم ادب لیوان خالی ایشان را پر از آب کرد.

 

 

 

نهایتاً و بعد از اتمام سخنان این مرجع عالی قدر مراسم عمامه گذاری طلاب آغاز شد و هفت تن از طلاب دارالعباده به دست آیت الله نوری ملبس شدند.

 

ارسال نظرات