خبرهای داغ:
آیت الله نوری همدانی در اجتماع علما و روحانیان یزد:
آیت الله نوری همدانی در جمع علما و روحانیان حوزه علمیه یزد با تأکید بر اهمیت مردمی بودن روحانیت تصریح کرد: نظام اسلامی امروز دشمنان فراوانی دارد و راه غلبه بر این دشمنان، همراهی روحانیت با مردم و جذب آنان به معارف اسلام است.
کد خبر: ۸۵۱۵۳۲۶
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، حضرت آیت‌الله حسین نوری ‌همدانی، صبح امروز در مراسم تجلیل از نخبگان و ممتازین حوزه علمیه یزد که با حضور جمعی از علماء و روحانیون یزد برگزار شد، گفت: ما امروز دشمنان فراوانی داریم و راه شکست آنها همراهی روحانیان با مردم و جذب آنان به دین اسلام است که برای تحقق این مهم باید با مردم همزیستی کرد و در کنار آنها بود.

وی در ادامه افزود: یزد دارالعباده و منطقه بزرگ از لحاظ فرهنگ اسلامی است که عالم پرور و عالم خیز است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به توطئه های دشمنان بر ضد نظام اسلامی افزود: مدعیان خدمت به حرمین شریفین در آمد حاصل از سفر حجاج به خانه خدا را خرج عمل کردن به حرف های انگلیس می کنند و درآمدها را در راهی که دشمنان اسلام می خواهند خرج می کنند.

این مرجع تقلید اظهار داشت: هیچ شغلی را با فضیلت تر از طلبگی نمی دانم و خداوند را شاکریم در میان این همه شغل ها به ما شغل طلبگی را عنایت فرموده است؛ چنانکه امام صادق (ع) فرمودند: کسی که در راه طلب علم گام بردارد مثل این است که در میدان جهاد قدم برداشته باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که کسی که می خواهد به میدان رزم و جهاد برود باید تمرین کند تا مهارت جهاد را کسب کند و آماده میدان رزم شود، اظهار داشت: یک طلبه هم برای پیشرفتش باید درس بخواند و ممارست کند و در این راه اصولی را همیشه مدنظر داشته باشند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم توجه طلاب به اصولی چون اخلاص، همت بلند، عادت به نظم، ادبیات عرب و اخلاق را خواستار شد و موارد مذکور را از مهمترین ارکان رسیدن به موفقیت دانست.

وی راه رسیدن به درجه والای علمایی چون شیخ طوسی را قرار دادن دارایی انسان در طبق اخلاص دانست و بر حفظ اراده و استقامت در راه رسیدن به موفقیت برای طلاب تاکید کرد.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه تصریح کرد: برخی در ابتدای طلبگی شوق و ذوق فراوانی برای درس خواندن دارند، اما پس از مدتی طلبگی را رها می کنند و به شغل های دیگر رو می آورند، در صورتی که انسان باید هرچه دارد را به علم بدهد تا بتواند بخشی از علم را کسب کند، این راهی است که زحمت لازم دارد و طلاب باید اراده و همت بلند داشته باشند.

 

وی ادامه داد: یک فرد باید در چند جبهه خدمت‌گزاری داشته باشد، در نگاه مردم طلاب و علما ادامه دهندگان راه پیغمبران هستند که باید به مواردی از قبیل هدایت و راهنمایی مردم، مبارزه با دشمنان اسلام، خدمت‌گزاری به مردم  توجه داشته باشد.

 

این مرجع تقلید با بیان اینکه مقام معظم رهبری مانند امام بر این نکته تاکید دارند که ما باید با مردم باشیم و با آنها همزیستی داشته باشیم، خاطر نشان کرد: دو چیز را باید در جامعه به صورت ویژه دنبال کنیم؛ یکی توجه به نماز شب نه تنها در میان علما بلکه در میان تمام مردم جامعه و دوم ارتباط با امام زمان(عج).

 

گفتنی است در این مراسم 6 نفر از طلاب حوزه های علمیه یزد به دست حضرت آیت الله نوری همدانی ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها