سرهنگ پاسدار دوستعلی آذوغ رئیس سازمان بسیج عشایر کشور در جمع عشایر بسیجی استان چهارمحال و بختیاری گفت: دست پینه بسته عشایر بوسیدنی است.
کد خبر: ۸۵۱۵۱۳۵
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ رئیس سازمان بسیج عشایر کشور در این برنامه با اشاره به تحولات بین المللی و منطقه ای خاطر نشان کرد : جمهوری اسلامی امروزه بعنوان یکی از کشورهای قدرتمند و صاحب نفوذ در منطقه شناخته می شود و در معادلات جهانی نقش غیر قابل انکاری دارد.

سرهنگ پاسدار دوستعلی آذوغ، مشکلات ما با آمریکا را محدود به مسائل هسته ای ندانست و گفت : مشکل ما با آمریکائیها بر سر مسائل عقیدتی است.

وی در ادامه صحبت های خود، تحولات سوریه و عراق را نیز مورد بررسی قرار داد و گفت: در کشورهایی که مورد هجوم گروه های تندروی تکفیری قرار گرفته اند، تفکر تکفیری متعصب در مقابل تفکر شیعی بسیجی صف آرایی کرده و با کمک دشمنان در پی ضربه زدن به پیکره مقاومت اسلامی است.

سرهنگ آذوغ به مسائل مربوط به قوم دلیر بختیاری نیز اشاره کرد و خاطر نشان کرد: اصالت قوم لر بر کسی پوشیده نیست. از حیث مذهب جزء اقوامی است که از ابتدا همگی بر مذهب حقه شیعه بوده اند و علما نیز همواره از این قشر راضی بوده اند.

وی، حجاب و پوشش عشایر را خداپسند خواند و کسب روزی حلال را از مهمترین ویژگی های عشایر دانست و گفت: به همین جهت است که دست پینه بسته عشایر بوسیدنی است.

رئیس سازمان بسیج عشایر کشور در بخش پایانی سخنان خود به تامین بخشی از امنیت کشور توسط عشایر اشاره کرد و گفت: این قوم دلیر همواره روی شمشیر خود را به سمت دشمنان نشانه گرفه است و هیچگاه خیانتی در آنها مشاهده نشده و هرگاه هم خیانتی بوده توسط این قوم برملا شده است.

ارسال نظرات