مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه بسیاری از قوانین نتوانسته بحث کارگری را اغنا کند، گفت: تبصره‌های حوزه رفاهی قانون کار مغفول ماند.
کد خبر: ۸۵۱۵۱۳۰
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴



 


 

خبرگزاری بسیج مازندران، علی بابایی در آیین گرامی‌داشت روز کارگر که در شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران برگزار شد کلمه کارگر را در کشور مغفول مانده دانست و با اشاره به اینکه در آموزه‌های دینی و فرمایشات بزرگان دین، کارگر به‌عنوان کلمه کلیدی تلقی می‌شود، اظهار کرد: کارگر در توسعه پایدار هر جامعه ارتباط مستقیم دارد.

 

وی با ابراز تأسف از اینکه ساختار کارگری در کشور نهادینه نشده است، افزود: هنوز جامعه ما نپذیرفته است که کارگر دارای جایگاه رفیع در توسعه اقتصادی است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه بسیاری از قوانین نتوانسته بحث کارگری را اغنا کند، تصریح کرد: تبصره‌های حوزه رفاهی قانون کار مغفول مانده است.

 

این مسئول با اشاره به اینکه در دو سال گذشته 80 هزار پرونده کارگری در مازندران بررسی و 40 هزار پرونده کارگران بازنشسته اعلام شدند، بیان کرد: در حال حاضر وضعیت کشوری طوری است که کارگران نقش ارزنده‌ای در توسعه پایدار دارند که باید قدر خود را بدانند.

 

بابایی،‌ برگزارکننده هفته کارگر در مازندران را تشکل‌های کارگری و نیروهای کار، عنوان کرد و یادآور شد: تشکل‌های کارگری دارای جایگاه رفیع هستند ما در مازندران تشکل‌های صوری نمی‌خواهیم.

 

وی با بیان اینکه اداره کار در مازندران به عرصه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری از پایین به بالا تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: تفکر دیکتاتوری در اداره کار مازندران حاکم نیست.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران به برگزاری المپیاد کارگری در مازندران اشاره کرد و افزود: یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای برگزاری المپیاد کارگری به میزبانی مازندران هزینه شده است و 40 نفر از کارگران به‌عنوان نماد در عرصه بین‌المللی حضور یافتند.

 

این مسئول با اشاره به اینکه در بحث رفاه و کارگران باید تنظیم روابط باشد، بیان کرد: این اقدامات نقش کم‌رنگ کردن کارمندان دولت را ندارد بلکه تشکل‌های کارگری باید رشد کنند.

 

بابایی با بیان اینکه کارگران ایرانی در بحث خنثی کردن تحریم‌ها به تنظیم روابط پرداختند و سد انحصاری شدن تولیدات در دست برخی قدرت‌های استکباری را شکستند، گفت: یک‌رنگی، همدلی و وحدت در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها