خبرگزاری بسیج: نخستین نشست کارگروه ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه مفید شهرستان ری، در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۱۵۰۶۵
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ "مهدی ابوالحسنی" رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در این نشست گفت: فعالیت های مختلفی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی توسط نهاد های مختلف انجام می شود و با هم افزایی طرح ها و فعالیت ها، می توان اثربخشی بیشتری را شاهد بود.

وی افزود: باید برنامه ریزی ها به سمتی سوق داده شود که ذائقه مردم از استفاده روز افزودن از شبکه های مجازی و ارتباطی به سمت کتابخوانی به شیوه سنتی تغییر یابد.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی مقوله کتابخوانی در سطح اجتماع و خانواده ها افزود: دسترسی آسان مردم به منابع مکتوب و استفاده از فضاهای تبلیغاتی سطح شهر در توسعه فرهنگ کتابخوانی نقش مهمی دارد.

"علی قربانی" رئیس نهاد کتابخانه های شهرستان ری نیز در این نشست اظهار داشت: شهرستان ری با دارا بودن حدود 12 هزار عضو کتابخانه، یکی از بیشترین مراجعان کتابخانه ای در استان تهران را دارد.

وی افزود: اجرای طرح کتابخانه سیار در روستاها و خرید منابع جدید برای تقویت کتابخانه ها در دستور کار نهاد کتابخانه های شهرستان ری قرار دارد.

 

ارسال نظرات