یک عضو مجمع نمایندگان تهران از جمع آوری 35 امضا جهت سوال از رئیس جمهور مبنی بر عدم انتشار فکت‌شیت ایرانی خبرداد.
کد خبر: ۸۵۱۴۹۹۶
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از باشگاه خبرنگاران، حمید رسایی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر از جمع‌آوری 35 امضا در مورد طرح سوال از رئیس جمهور مبنی بر عدم انتشار «فکت‌شیت ایرانی»، خبرداد.

وی افزود: سوال از رئیس جمهور طبق مواد آیین‌نامه داخلی مجلس از حقوق نمایندگان برشمرده می‌شود.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس متذکر شد: دولت محترم علی‌رغم تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر انتشار فکت‌شیت ایرانی، ارائه جزئیات و همچنین تأکیدی که جناب آقای صالحی و ظریف در جلسه غیرعلنی داشته‌‌اند و اذعان کردند که ملزم‌اند برای انتشار فکت‌شیت ایرانی، هنوز این فکت‌شیت را منتشر نکرده‌اند که در این رابطه قصد داریم از رئیس جمهور سوالی داشته باشیم.

رسایی با با بیان اینکه بسیاری از همکاران ما معتقد بودند که باید در این موضوع کمی صبر کنیم تصریح کرد:‌ ما بعد از تعطیلات مجلس همچنان پیگیری این موضوع خواهیم بود.

نماینده مردم تهران با اشاره به تکذیب شایعاتی مبنی بر اینکه، گفته می‌شود که سوال کنندگان تذکری مبنی بر پیگیری سوال از رئیس جمهور دریافت کرده‌اند و اینکه رهبر معظم انقلاب خواستار عدم پیگیری این مطالبه است، گفت: چنین تذکری در حال حاضر به ما داده نشده و طبیعتا موضوع سوال همچنان پابرجاست و ما موضوع سوال از رئیس جمهور را پیگیری خواهیم کرد.

رسایی در ادامه در مورد اظهارات سخنگوی سازمان انرژی اتمی که گفته است «دستوری از سوی مقام معظم رهبری برای انتشار فکت‌شیت صادر نشده» گفت: اتفاقا باید گفت که به تیم مذاکره‌کننده در این زمینه دستورات لازم داده شده است.

وی افزود: آقای «کمالوندی» اطلاعات لازم در این زمینه را ندارند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر ادامه داد: بنده یک قسمت از اظهارات آقای صالحی در جلسه غیرعلنی مجلس مبنی بر انتشار فکت‌شیت را در سایت شخصی خود منتشر کرده‌ام که در این جلسه وی گفته بود که «مقام معظم رهبری از ما خواستند تا فکت‌شیت ایرانی را منتشر کنیم».

رسایی تأکید کرد: این اقدام آقای کمالوندی قطعا در جهت این کار اظهارات آقای صالحی بیان می‌شود، چرا که آقای صالحی و ظریف در آن جلسه غیرعلنی گفتند که مقام معظم رهبری از ما خواستند تا فکت‌شیت ایرانی را منتشر کنیم. 

این نماینده مردم تهران در پایان خاطرنشان کرد: در این مسئله، امر مهم علنی شدن مطالبات غیرعلنی مقام معظم رهبری است و تیم‌مذاکره کننده ملزم به انتشار فکت‌شیت است، چراکه این امر می‌تواند به نوعی در مسیر استیفای حقوق مردم قرار گرفته و دوما کمک کند تا تیم‌ مذاکره‌کننده از خطوط قرمز خود خارج نشود.
ارسال نظرات