کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با بسیج:

قطع روابط ایران و عربستان در صورت ادامه جسارت‌های آل‌سعود

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: عربستان قصد دارد تا با تحریک ایران از طریق مختلف، یک عکس العمل حساب نشده از ما دریافت کند و در چهره جمهوری اسلامی ایران در منطقه را تخریب نماید.
کد خبر: ۸۵۱۴۹۷۲
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰

حسن هانی زاده کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، در خصوص جسارت هواپیماهای جنگنده رژیم آل‌سعود مبنی بر عدم اجازه فرود هواپیمای کمک های درمانی ایران در فرودگاه صنعا، اظهار داشت: وزارت خارجه ایران باید با یک تحرک دیپلماتیک گسترده و قوی، رژیم آل‌سعود را به انزوا بکشد.

وی با اشاره به افزایش تحرکات بی شمرانه رژیم آل‌سعود در منطقه، تصریح کرد: ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران برای به انزوا کشیدن عربستان می تواند نقش مؤثری در کاهش تهاجمات نظامی عربستان به مردم مظلوم یمن داشته باشد و قطعا این کار موجب تغییر سیاست های عربستان در منطقه خواهد شد.

کارشناس مسائل غرب آسیا در ادامه گفت: عربستان قصد دارد تا با تحریک ایران از طریق مختلف، یک عکس العمل حساب نشده از ما دریافت کند و در چهره جمهوری اسلامی ایران در منطقه را تخریب نماید.

وی با تأکید بر پیچیدگی وضعیت منطقه، افزود: در وضعیت کنونی که اتفاقات گسترده ای در منطقه خاورمیانه در حال رخ دادن است و نگاه ها به سوی ایران و واکنش هایش متمرکز شده است، باید با حکمت و بصیرت کامل مسائل و اتفاقات مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

هانی زاده در پایان در پاسخ به این سؤال که پس از اتفاق بی شرمانه فرودگاه جده و جسارت جنگنده های آل‌سعود به هواپیمای ایرانی، اتفاق سوم نیز در راه است یا خیر، گفت: چنانچه رژیم آل‌سعود به اینگونه جسارت های خود ادامه دهد و اتفاق سومی رخ دهد، قطعا روابط ایران و عربستان قطع شده و عربستان در چنین حالتی با مشکلات فراوانی روبرو می شود.

ارسال نظرات