جواد نكونام مربي تيم ملي شد، افشين پيرواني مدير اجرايي
كرش جواد نكونام را به عنوان دستيار ايراني‌اش به هيئت‌رئيسه معرفي كرد و افشين پيرواني هم به عنوان مدير اجرايي تيم‌‌ملي انتخاب شد.
کد خبر: ۸۵۱۴۹۷۱
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
به گزارش خبرگزاري بسيج، كارلوس كرش ديروز مهمان وي‍ژه هيئت‌رئيسه فدراسيون فوتبال بود، او پس از قطعي شدن ماندنش در ايران به سئول جنوبي رفت تا هم خواسته‌هايش را به گوش اعضاي هيئت‌رئيسه برساند و هم دستيار ايراني‌اش را به فدراسيون معرفي كند. در اين جلسه پنج ساعته كرش از اين گفت كه امكاناتي در سطح تيم‌هاي منچستر و رئال نمي‌خواهد اما براي ماندن در رده اول آسيا بايد امكانات فراهم شود. او همچنين از دستيارانش هم رونمايي كرد و همان‌طور كه پيش از اين شايعه شده بود، كرش جواد نكونام را به عنوان دستيار ايراني‌اش به هيئت‌رئيسه معرفي كرد و از دلايل جدايي كريمي پرده برداشت و گفت: او به خاطر بليت بيزنس و نگرفتن پاداش از تيم‌ملي جدا شده است. البته جلسه پرخبر ديروز هيئت‌رئيسه فدراسيون فوتبال يك خبر ديگر هم داشت و آن هم انتخاب افشين پيرواني به عنوان مدير اجرايي تيم‌‌ملي و حذف پست سرپرستي.
    
پس از دومين جلسه كفاشيان و حسني خو با كارلوس كرش كه اول هفته برگزار شد، سرمربي پرتغالي سرانجام پس از شايعات مختلف در ايران ماندني شد. او كه نگران عدم حمايت وزارت ورزش از تيم‌ملي و ادامه مشكلات مالي و بودجه‌اي تيم‌ملي بود در اين دو جلسه از سوي حسني‌خو به عنوان نماينده وزارت، نگراني‌هايش برطرف شد و به كرش تضمين داده شد كه وزارت ورزش به دنبال تغيير سرمربي تيم‌ملي نيست و تا جايي كه بتواند به فدراسيون فوتبال براي برپايي اردوها و امكاناتي كه كرش مي‌خواهد كمك مالي كند. گام بعدي جلسه با هيئت‌رئيسه فدراسيون فوتبال بود، جلسه‌اي كه ديروز برگزار شد تا سرمربي پرتغالي خيالش راحت شود كه علاوه بر حمايت وزارت، فدراسيون هم پشت او قرار دارد. هرچند هيئت‌رئيسه فدراسيون در چند وقت اخير بارها از كرش حمايت كرده بود اما او ديروز ترجيح داد در جلسه‌اي رودررو در سئول جنوبي، خواسته‌ها و امكاناتي را كه مي‌خواهد به گوش فدراسيوني‌ها برساند. 
 
كرش كه پيش از اين بارها از لزوم حمايت‌هاي بيشتر از تيم‌ملي صحبت كرده بود، در جلسه هيئت‌رئيسه گفت: «در اين مدت ما در اكثر مواقع در برگزاري اردوها و ديدارهاي تداركاتي دچار مشكلات بوديم و بسياري از مواقع مشكلات مالي و نداشتن امكانات بر سر راه تيم‌ملي بود. من هيچ‌گاه درخواستي براي خود نداشته و نخواستم امكانات تيم‌هاي بزرگي چون منچستر، رئال يا تيم‌هاي درجه يك را براي تيم‌ملي داشته باشم. من با تيم‌هاي آفريقاي جنوبي و پرتغال كار كرده‌ام و مانند ايران با آنها به جام‌جهاني راه يافته‌ام. همه مي‌‎دانند در آفريقاي جنوبي هم امكانات درجه اول و حرفه‌اي وجود ندارد. پرتغال هم كشور كوچكي است كه 10 ميليون جمعيت و 100 هزار فوتباليست حرفه‌اي دارد و البته مشكلات مالي خود را دارد. ما توانستيم در اين كشور بازيكنان بزرگي مانند اوزه بيو، فيگو و رونالدو را داشته باشيم و من با همين تيم به جام‌جهاني رفته‌ام.»
 
وي در ادامه افزود: « ايران در حال حاضر تيم اول آسياست و همه به ما احترام مي‌گذارند. بايد برنامه‌هاي ما قوي‌تر از ديگر تيم‌هاي آسيايي باشد كه اين امر وظيفه ماست. بايد بگويم الان زمان بيدارباش است. بدون امكانات و توجه به فوتبال، بدون داشتن برنامه‌هاي آماده‌سازي و اردوهاي تداركاتي خوب موفق نمي‌شويم. از قهرماني تيم‌هاي ايران در مسابقات آسيايي در آسيا حدود 24 سال مي‌گذرد. بايد بيدار شويم و تلاش كنيم كه وضعيت ما تغيير كند.» كرش با بيان اينكه در حال حاضر همه تيم‌هاي حوزه خليج فارس و كشورهاي آسيايي در شرق آسيا در حال تلاش و كار كردن هستند، گفت: «قطر و امارات به خوبي و سختي تلاش مي‌كنند و هر روز بهتر از گذشته مي‌شوند و براي صعود به جام‌جهاني برنامه‌هاي خود را ارائه و اجرا مي‌كنند. ژاپن، كره‌جنوبي و استراليا به خوبي پيشرفت كرده‌اند و همه ما تلاش مي‌كنيم به جاي آنها يا به عنوان تيم چهارم آسيا به جام جهاني برويم.»
    
همچنين در اين جلسه كرش، دستيار ايراني‌اش را هم معرفي كرد، دستياري كه در چند وقت اخير شايعات زيادي درباره نام او به گوش مي‌رسيد. سرمربي پرتغالي همان‌طور كه پيش‌بيني مي‌شد جواد نكونام را به عنوان دستيار ايراني‌اش انتخاب كرد. البته از ماه‌ها قبل شايعه حضور نكونام در كادر فني تيم‌ملي با توجه به رابطه نزديكي كه كاپيتان سابق تيم‌ملي با كرش دارد به گوش مي‌رسيد. اين گمانه‌زني‌ها پس از خداحافظي نكونام از تيم‌ملي پس از بازي با سوئد در فروردين گذشته تقويت شد و سرانجام نكونام ديروز به عنوان دستيار كرش معرفي شد. با توجه به انتخاب نكونام، به نظر مي‌رسد او كه در اوساسونا بازي مي‌كند پس ازپايان فصل از فوتبال باشگاهي هم خداحافظي كند تا به صورت تمام وقت در تيم‌ملي فعاليت كند. دبيري يكي از اعضاي هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال از قول كرش درباره جدايي كريمي گفت: «چون در پاداش‌هاي پرداخت شده، علي كريمي هيچ سهمي نداشت و در پرواز تيم‌ملي به استراليا هم براي بازيكنان بليت فرسكلس و براي كريمي اكونومي در نظر گرفته شده بود. همين موضوع باعث دلخوري وي شد و او ترجيح داد از تيم‌ملي جدا شود.» البته اين ادعا از سوي كفاشيان رد شد. همچنين در جلسه ديروز افشين پيرواني هم به مدير اجرايي تيم ملي يا همان سرپرست انتخاب شد، اين در حالي بود كه پيش از اين از امير عابديني به عنوان سرپرست احتمالي تيم‌ملي نام برده مي‌شد كه به نظر مي‌رسد با مخالفت كرش، اين پست به پيرواني رسيده تا حرف سرمربي تيم‌ملي به كرسي بنشيند.
ارسال نظرات