امضاي تفاهم‌نامه سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح و فدراسیون جانبازان و معلولین

صبح امروز تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح و فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین در محل فدراسیون امضا شد.
کد خبر: ۸۵۱۴۹۴۷
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرگزاري بسيج، در این نشست سردار باران چشمه، رئیس سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح، امیر حیدری، جانشین نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی و رئیس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولین ستاد کل نیروهای مسلح، امیر کاظمی، نایب رئیس هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین ستاد کل نیروهای مسلح، خسروی وفا، ریاست فدراسیون و جمعی از مسئولین و مدیران فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین حضور داشتند.

تفاهم نامه همکاری مشترک میان فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین و سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح در 18 بند تنظیم شده که بخش هایی از آن به شرح زیر معرفی شد:

- توسعه همکاری مقابل میان فدراسیون و سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح

- توسعه ورزش همگانی جانبازان و معلولین

- تربیت نیروهای متخصص در بحث ورزش و کلاس بندی جانبازان و معلولین

- استعدادیابی و پشتوانه‌سازی برای تیم‌های ملی جانبازان و معلولین

- حمایت و پشتیبانی موسسات تابعه نیروهای مسلح

بر اساس این تفاهم نامه اقدامات مشترکی میان این دو نهاد به منظور توسعه و تقویت ورزش جانبازان و معلولین و ارتقای سلامت و درمان و نشاط این قشر، انجام خواهد شد.

* باران چشمه: از توان و امکانات نیروهای مسلح برای توسعه ورزش جانبازان و معلولین استفاده می‌کنیم

سردار باران چشمه، رئیس سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با فدراسیون ورزش‌های جانبازان ومعلولین ابراز امیدواری کرد که این اقدام گام مهمی در جهت توسعه ورزش جانبازان و معلولین باشد.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در این مراسم گفت: خانواده نیروهای مسلح دارای پتانسیل خوبی است که می‌تواند در مسیر توسعه ورزش جانبازان و معلولین قدم بردارد. امیدوارم با امضای این تفاهم نامه بتوانیم در جهت اشاعه و همگانی کردن ورزش جانبازان و معلولین، استعدادیابی و آموزش، قدم‌های محکمی برداریم و این تفاهم نامه به منزله سنگ بنای گام های بزرگ‌تر باشد.

سردار باران چشمه با اشاره به افتخار آفرینی ورزشکاران جانباز و معلول خاطر نشان کرد: ورزشکاران جانباز و معلول همیشه در صحنه‌های مختلف برای کشورمان افتخارآفرینی کرده‌اند و در مواقعی که ورزشکاران غیرمعلول کشورمان در مسابقات المپیک و آسیایی انتظارات مردم را برآورده نمی‌کردند، ورزشکاران جانباز و معلول با کسب نشان‌های رنگارنگ، دل ملت را شاد می‌کنند و مقام معظم رهبری نیز همواره با پیام‌های امید بخششان، رضایت خود را از نتایج بدست آمده توسط ورزشکاران جانباز و معلول، ابراز داشته‌اند.

در ادامه نشست امیر حیدری، جانشین نیروی زمینی ارتش و رئیس هیأت جانبازان و معلولین ستاد کل نیروهای مسلح، تصریح کرد: به گفته بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام (ره)، خدمت به جانباز، خدمت به رسول الله ( ص) است و ما در این زمینه این فرمایش گهربار و نیز فرمایشات مقام معظم رهبری را نصب العین خود قرار داده‌ایم.

وی افزود: این تفاهم‌نامه فرصت خوبی است برای خدمت به جانبازان و معلولین عزیز و با هم افزایی ایجاد شده از آن، می‌توان پایه محکمی برای اقدامات اساسی بنا کرد.

امیر حیدری خاطر نشان ساخت: ماهیت فعالیت نیروهای مسلح به خاطر سر و کار داشتن با ادوات خطرناک و نیز اقدامات مخاطره آمیز، به گونه ای است که کماکان امکان جانباز شدن  افراد وجود دارد. بنابراین باوجود اینکه جانبازان جنگ تحمیلی از سن ورزش قهرمانی به تدریج دور می‌شوند، اما در کنار آن افرادی وجود دارند که به دلایل ذکر شده به  درجه رفیع جانبازی نائل می‌شوند و باید برای فعال نمودن آنها در مسیر ورزش اقداماتی انجام داد.

خسروی وفا، رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین نیز افزود: نوع ماموریت نیروهای مسلح و اشتغال آنها به امور دفاعی این مساله را ایجاب می‌کند که همواره با مساله شهادت و جانبازی روبرو باشند. اگرچه رفته رفته ورزشکاران جانباز ما از سن قهرمانی فاصله می‌گیرند، اما جانبازان جوان‌تری هستند که باید با هدایت شدن به سمت ورزش، در ماموریت دوم خود که افتخارآفرینی برای میهن در عرصه‌های مختلف است، مشغول شوند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین گفت: در واقع ماموریت این افراد تمام نمی‌شود و در جبهه دیگری آغاز خواهد شد و این تفاهم نامه فرصتی ایجاد کرده تا با بهره‌مندی از تخصص‌های فدراسیون و نیز از امکانات و تجربیات سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح برای توسعه ورزش جانبازان و معلولین اقدامات موثری انجام دهیم.

ارسال نظرات