حمیدرضا پورنوروز
سرهنگ برزویی گفت: یکی از برنامه های سال 94 اعزام خبرنگاران به مناطق محروم جهت رسانه ی کردن فعالیت های بسیج سازندگی خواهد بود.
کد خبر: ۸۵۱۴۸۹۵
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سرهنگ برزویی در نشست خبری صبح امروز در بین خبرنگاران اظهار کرد: بسیج با محوریت محرومیت زدایی و اردوهای جهادی تشکیل شد و بیش از حدود دو سال برنامه های اقتصاد مقاومتی را به تناسب نیاز دولت فعالیت می کند.

وی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی با هدف کمک به دولت در عرصه های اقتصاد مقاومتی وارد کار شده است عنوان کرد: در سال 93 طرح های زود بازده و کارهای عمرانی از جمله ساخت مساجد، غسالخانه، خانه بهداشت، احداث چشمه های بهداشتی و کمک به نیازمندان در استان انجام شد.

سرهنگ برزویی گفت: در عرصه های اقتصاد مقاومتی در سال 92 و 93 بیش از یک هزار و صد طرح زود بازده در عرصه های مرغ بومی، پرورش قارچ خوراکی، پرورش ماهی، زنبور عسل و سایر ماکیان و تولید ورنی کمپوست در استان صورت پذیرفته است.

وی افزود: برای اولین بار در سال 93 در استان پرورش زعفران در شهرستان سیروان به بهره برداری رسید و در راستای پرورش مرغ بومی 10 دستگاه ماشین جوجه کشی رایگان در اختیار متقاضیان قرار گرفت است.

مسئول بسیج سازندگی عنوان کرد: برنامه های سال 94 به 13 عرصه تبدیل شده که عرصه ی اولیت دار آن بحث صنایع تبدیلی در خصوص، خشک کردن، پودر کردن، روغن گیری، اسانس گیری، رب و عصاره، فراودهای لبنیات، ترشی و شوری جات، تولید مربا و خوراک دام از ضایعات کشاورزی می باشد.

وی با اشاره به وام های اعتای در راستای اجرای طرح ها تصریح کرد: حدود 10 میلیارد از طریق بانک مهر امام رضا و مهر اقتصاد تعیین اعتبار شد که در سال 94 بیش از 20 میلیارد تومان از طریق سازمان بسیج برای 2هزار طرح زود بازده تدبیر شده است.

نصرت الله برزویی گفت: در شهرستان ملکشاهی، ایوان و مهران طرح ماهی های گرمابی اجرا شد که در این طرح ها چون خانوار ها را برای اجرای این طرح در نظر گرفتیم بیش از 1100 نفر اشتغال زایی صورت گرفت.

وی درآخر به سواد آموزی بیش از 800نفر در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: یکی برنامه های سال 94 اعزام خبرنگاران استان به مناطق محروم جهت رسانه ی کردن فعالیت های بسیج سازندگی در استان ایلام خواهیم داشت.

وی ادامه داد: اردوهای جهادی از برنامه های گذشته بوده که بسیج دانشجویی، بسیج طلاب، بسیج مهندسین و تمامی اقشار در اردو های 3 الی 12 روزه انجام شد که حدود 70 درصد این برنامه ها در ایام تابستان و 30 درصد در ایام نوروز عملی می شود.

مسئول بسیج سازندگی بیان کرد: برنامه های آموزشی و فرهنگی از جمله برگزاری یادواره ها، نمازجماعت، احکام اسلام، کلاس قرآن در مناطق توسط اردوهای جهادی انجام شد.

برزویی افزود: اردوهای جهادی در استان کارهای عمرانی هم انجام می دهند که می توان به 20 خانه ی تعمیر شده در شهرستان ملکشاهی اشاره کرد.

وی گفت: حدود 2 میلیارد 500میلیون تومان بودجه از طریق قرارگاه محرومیت زدایی به استان تعلق گرفته که 93 پروژه عمرانی از جمله 20 باب مسجد، 15 خانه بهداشت، 200 سرویس بهداشتی برای خانه های نیازمند در سطح استان ساخته شده است.

ارسال نظرات