آذرنوش: فضای ورزش آماده تحقق همدلی و هم زبانی است

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران فضای ورزش کشور را آماده تحقق همدلی و هم زبانی می داند.
کد خبر: ۸۵۱۴۸۴۳
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، داود آذرنوش رئیس سازمان بسیج ورزشکاران درباره نامگذاری سال 94 به نام سال دولت و ملت، همدلی و هم زبانی گفت: انتخاب شعار دولت و ملت، همدلی و هم زبانی برای سال جدید از سوی مقام معظم رهبری با توجه به اتفاقاتی که در روزهای ابتدایی سال در عرصه بین المللی شاهد هستیم، یک انتخاب هوشمندانه و مناسب بود که نشان از آینده نگری ایشان دارد. حوادثی که در عرصه جهانی در چند هفته گذشته رخ داده به خوبی  نیاز ما به چنین شعاری در عرصه داخلی را نشان می دهد.

وی اظهار داشت: با توجه به این شعار باید نگاهمان به داخل کشور باشد و با افزایش همدلی ها و هم زبانی ها در داخل کشور به دنبال رفع نیازهایمان باشیم و از نگاه به خارج و آن چیزی که ما را وابسته می کند پرهیز کنیم. به همین خاطر توجه به استعدادهای داخلی و همچنین الگو قرار دادن اقتصاد مقاومتی سبب خواهد شد تا با توجه ای که به داخل می شود همدلی ها و هم زبانی ها افزایش پیدا می کند.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران در ادامه با اشاره به وظایف دولت و ملت نسبت به هم در تحقق این شعار افزود: به هر حال این طور نیست که ما همه کار را از دولت بخواهیم یا از مردم، هر دو وظایفی نسبت به هم دارند. از طرفی دولت نباید اجازه پایمال شدن حق مردم را چه در عرصه داخلی و چه عرصه خارجی بدهد و همچینن مردم هم با قرار گرفتن پشت دولت باید پشتوانه آنها باشند.

آذرنوش درباره چگونگی تحقق همدلی و هم زبانی در جامعه ورزش هم تصریح کرد: معتقدم با توجه به جوی که بین ورزشکاران، قهرمانان و مدیران وجود دارد و همچنین فضای پهلوانی که در ورزش حاکم است، زمینه برای عملی شدن شعار سال 94 در ورزش بیشتر از دیگر حوزه ها وجود دارد و این وحدت می تواند به ایجاد بیشتر فضای همدلی و هم زبانی در ورزش کمک بیشتر بکند.

وی تاکید کرد: در بعد مدیریتی در جامعه ورزش با توجه به همکاری هایی که نهادهای متولی ورزش با هم دارند، وضعیت خوبی وجود دارد.در بعد فرهنگی هم هر چند برخی اختلاف ها و مشکلات را شاهد هستیم اما وضعیت حادی نداریم. با این حال با کمک دستگاه های مختلف ورزش کشور باید به ترمیم این فضا و حرکت آن به سمت همدلی و هم زبانی کمک کنیم.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران در ادامه با بیان اینکه بسیج برای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در سال 94 آماده همکاری با سازمان و نهادهای ورزش کشور است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر رابطه بسیار خوبی بین بسیج و وزارت ورزش به عنوان متولی اصلی ورزش کشور وجود دارد و وزیر ورزش عضو مجمع عالی بسیج ورزشکاران هستند و این نشان از وحدت دارد.امیدواریم فعالیت ها و رابطه بسیج و وزارت در سال جدید بیشتر از قبل شود و با همکاری های مشترکی که صورت می گیرد نقشی در تحقق فضای همدلی و هم زبانی در ورزش کشور داشته باشیم. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار