استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ملاک های تعیین نرخ بیکاری را قبول ندارم، گفت: تقویت و ادامه روند اجرایی پروژه های عمرانی و فرهنگی و جذب سرمایه برای پروژه های تولیدی و اشتغال زایی را پیگیری می کنم.
کد خبر: ۸۵۱۴۷۷۰
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ قاسم سلیمانی دشتکی در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه و مطبوعات استان در سال 94، سال جدید و مناسبت های ماه رجب را تبریک گفت و تأکید کرد: دغدغه های من امسال کمتر شده است.

وی، افزود: وقتی منصوب شدم که اعتبارات 92 و 93 از دست رفت؛ ولی امروز نمی توانم بگویم در بودجه 94 نقشی نداشتم.

سلیمانی دشتکی، ادامه داد: بودجه استان امسال به صورت قطعی 43 درصد رشد داشته ؛ در حالی که متوسط رشد بودجه در کشور 10.8 درصد است.

استاندار چهارمحال و بختیاری، به تلاش های صورت گرفته برای جهش در اعتبارات استان اشاره کرد و گفت: از بودجه 590 میلیاردی سال گذشته، 450 میلیارد تخصیص گرفت که در نهایت 300 میلیارد آن ابلاغ شده و مقرر گردیده باقیمانده تخصیص ها را امسال بدهند.

نماینده ارشد دولت یازدهم در استان، حرکت به سمت توسعه استان با از بین بردن اختلافات جناحی، قومی و قبیله ای از طریق کمیته های هم اندیشی را یادآور شد و از تعامل سازنده با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه خبر داد.

سلیمانی دشتکی، عملکرد رسانه های استان در سال گذشته را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: امیدوارم حق، انصاف و عدالت ، وجدان و قانون را همه مد نظر قرار دهند و امسال همه دست به دست هم دهیم و با حفظ وحدت برای توسعه استان تلاش کنیم.

وی، برخی از پروژه های سال 94 از قبیل انتقال آب بن به بروجن، آسفالت راه گردنه چری تا تاراز، تونل گردنه چری، مسیر لندی و میانکوه لردگان و مجتمع ها‌ی آبرسانی و پیگیری راه آهن اصفهان- شهرکرد- خوزستان را از مهم ترین برنامه های عمرانی در دست اجرا برشمرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری، در پاسخ به سؤالی درباره ادامه اجرای تونل گلاب و انتقال آب بهشت آباد، گفت: بهشت آباد جذف شده و اجرای آن از استان اصفهان گرفته شده و به منابع آب وزارت نیرو واگذار شده و هیئتی مشخص شده تا میزان برداشت آب از زاینده رود را بر حسب نظر استاندار بررسی کند.

سلیمانی، درباره تونل گلاب نیز اظهار داشت: این تونل در سرزمین ما نیست و بر اساس توافق نامه بین وزرات نیرو، محیط زیست و استانداری اصفهان و طبق نامه کتبی وزیر نیرو، قرار نیست رژیم آبی زاینده رود تغییر کند و در تأمین منابع آبی این تونل از زاینده رود استفاده نخواهد شد.

وی، در خصوص پروژه راه آهن نیز خواستار همکاری استانداران اصفهان و خوزستان برای ورود به گود و پیگیری افزایش سرعت اجرای این طرح شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری بسیج، درباره نرخ بیکاری در استان و میزان شغل های ایجاد شده در سال گذشته، تصریح کرد: من ملاک تعیین نرخ بیکاری را قبول ندارم و آمار مشاغل ایجاد شده را نیز باید از مدیر مربوطه جویا شوید تا اختلافی در آمارها وجود نداشته باشد.

سلیمانی دشتکی، تولید را بحث پیچیده ای دانست و با بیان اینکه اشتغال دغدغه همه مسئولین می باشد، گفت: کارگروه رسیدگی به کارگاه های مشکل دار را فرستادیم و 300 کارگاه را شناسایی کردند که برخی از آنها در شرف تعطیلی بود و توافق نامه ای با بانکها نوشته شد که امهال به آنها بدهند و بدهی آنها را تسقیط کنند.

وی، افزود: با موافق دکتر سیف، رئیس بانک مرکزی نیز 480 میلیارد مازاد به بانکهای استان برای پروژه های مشکل دار اعتبار داده شد.

وی از تصویب مبلغ 188 میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی برای حل مشکلات کارگاه های تولیدی استان خبر داد و گفت: سیاست کلی برنامه های 94 ما عبارتند از: ادامه و تقویت روند خوب پروژه های عمرانی، فرهنگی، دعوت از سرمایه گذارانی همچون بنیاد مستضعفان و بنیاد برکت با اعتباری بالغ بر 1500 میلیارد تومان برای سرمایه گذاری در استان و برگزاری انتخابات عادلانه، پرشور و حماسی در استان.

استاندار از کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز خواست برنامه محور باشند و در چارچوب وظایف نمایندگی پیش بروند و وعده بدهند.

وی، همچنین از حمایت بدون محدودیت از مراکز علمی و دانش بنیان خبر داد و از اصحاب رسانه خواست بعنوان امین نظام، رابط بین مردم و مسئولین باشند تا در این برهه از زمان که تحریم های ظالمانه وضع شده و سرمایه های کشور بلوکه می شوند، قدرت نرم کشور تقویت گردد.

ارسال نظرات