خبرهای داغ:
به همت معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی همدان؛

کارگاه تکنيک‌ها در رسانه‌های دانشجويي در دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد

به همت معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی همدان کارگاه یک روزه تکنيک ها در رسانه دانشجويي در دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۱۴۷۵۹
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدمهدي شيرمحمدي در کارگاه تکنيک‌ها در رسانه های دانشجویی که ، اظهار داشت: در ابتدا بايد دانست که هدف از رسانه چيست و با چه امکانات و چه رسانه هايي چه مخاطبيني را مي‌خواهيم هدف قرار دهيم.

عضو هيات علمي واحد همدان با بيان اينکه خبر در حقيقت ارائه اطلاعات مورد توجه و مورد علاقه مردم است كه از راه هاي مختلف در سطوح كم اهميت و با اهميت به آنها ارائه مي شود اظهار داشت: نقطه قوت نشريات دانشجويي اطلاع رساني محلي به دانشگاهيان است و بايد از اين ظرفيت در نشريات استفاده شود تا شاهد افزايش مخاطب رسانه اي باشيم.

اين فعال رسانه اي تصريح کرد: خبربرداشتي عيني از واقعيتهاست كه داراي يك يا چند ارزش استو احتمالا تحت تاثير عوامل درون و برون سازماني شكل مي گيردويكي از وظايف خبرنگاران در انتخاب رويداد براي تهيه خبر شناخت ارزشهاي خبري نهفته در رويداد است.

شيرمحمدي گفت: در بيان مطالب بايد به ارزشهاي موضوع نظير دربرگيري، شهرت، تازگي، برخورد و درگيري، فراواني، شگفتي و مجاورت توجه شود که اگر چنين شود مطلب درست مي تواند اعتماد مخاطب را جلب نمايد روشني موضوع موفقيت در جلب موضوع را دارد و جامعيت آن مي تواند به سوالات ذهن مخاطب پاسخ دهد.

وي با بيان اينکه عوامل موثر بر يک رسانه به صورت درون سازماني اعمال نظر مدير، خبرنگار، علايق مخاطب و مسائل فني رسانه است افزود: محدوديت هاي قانوني، اعمال نفوذ اشخاص حقيقي و حقوقي و منابع خبري خارجي به عنوان عوامل بيروني موثر قلمداد مي شوند.

اين عضو هيات علمي دانشگاه با اشاره به دروازه باني خبر تصريح کرد:در هر رسانه كه فعاليت آن توليد خبراست، افرادي آگاهانه و با استفاده از سياستهاي خبري، خط مشي هاي و معيارهاي فردي تعيين شده روي سرنوشت خبر تأثير مي‌گذارند و گاه مانع از انتشار كل و يا قسمتي از خبر مي‌شوند كه اين روند و موانع موجود در مسير توليد خبر را «دروازه‌باني خبر» مي‌گويند.

وي در ادامه با اشاره به ويژگي هاي تيترها، ليد، متن و برخي سبک هاي نويسندگي در رسانه هاي نوشتاري به تشريح نگاه کلي در صفحه بندي رسانه ها پرداخت و به صورت کارگاهي شماري از نشريات دانشجويي و روزنامه هاي کشوري را بررسي کرد.

جشنواره نشریات دانشگاهی غرب کشور با حضور استان های کردستان، کرمانشاه، لرستان و ایلام به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی همدان از 14 تا 17 اردیبهشت ماه در سالن کتابخانه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی همدان برپا خواهد شد

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار