خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج اصناف کشور عنوان کرد

آموزش فقه به بازاریان و اصناف

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور گفت: به بازاریان و اصناف تهران فقه بازار آموزش داده می‌شود
کد خبر: ۸۵۱۴۷۲۸
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج قم، محمد ابراهیم کریمی که به همراه جمعی از بازاریان تهران ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی بیان کرد: قانون نظام صنفی کشور حدود 10 سال بود که بدون تغییر اجرا می‌شد و با وجود اینکه بسیج از نهادهای مردمی است که به دستور امام خمینی (ره) تشکیل شده است، اسمی از آن در قانون صنفی وجود نداشت.

وی افزود: در اصلاحیه‌ای که در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، بسیج اصناف هم به عضویت نظام صنفی در آمد و با توجه به پیشینه‌ای که در بازار دارد، توافق نامه‌ای با سازمان صنعت، معدن و تجارت که متولی ابلاغ‌های صنفی هستند، صورت گرفت.

کریمی با اشاره به مضمون این توافق‌نامه گفت: اگر کسی بخواهد تقاضای جواز کسب داشته باشد و کسانی که از گذشته مشغول فعالیت بودند و زمان پروانه کسب آنان به پایان رسیده است برای تمدید پروانه کسب خود باید یک دوره فقهی را آموزش ببینند.

وی با اشاره به برخی تخلفات صنفی در شهرهای بزرگی مانند تهران گفت: در برخی از رستوران‌ها گوشت‌ خرچنگ طبخ می‌شد که این مسئله جنبه رسانه‌ای نیز پیدا کرد.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور گفت: اگر مسائل فقهی رعایت شود شاهد چنین تخلفاتی نخواهیم بود که امیدواریم با توسعه و گسترش فقه در جامعه بازاریان،‌گامی بلند در این زمینه برداریم.


ارسال نظرات
آخرین اخبار