استاندار یزد در پيامي به همایش ملی آذر یزدی:
استاندار یزد در پيامي به همايش ملي آذر يزدي اظهار كرد: از نقاط قوت ديار دارالعباده يزد، وجود فرهيختگان و اصحاب قلم و هنر و انديشه در ادوار مختلف است.
کد خبر: ۸۵۱۴۵۵۹
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۱

به گزارش خبرگزاري بسیج ،منطقه يزد، "سيد محمد ميرمحمدي" در اين پيام با بيان اين كه وجود این فرهیختگان، موجب فضاي معنويت و تدين و صفا و صميميت در جامعه شده است، اضافه كرد: فرهنگ اين ديار همواره از اين دانشوران برگ و بار گرفته و سايه گستر شده است كه از جمله اين مردان مؤثر، مرحوم مهدي آذر يزدي است كه او را به حق بايد پايه‎‎گذار و پدر ادبيات كودكان و نوجوانان ناميد.

وي ادامه داد: هنر اين مرد بزرگ شناخت نياز فرهنگي زمان خود بود و هوشمندي و در عين حال دردمندي، او را به بازنويسي و بازآفريني آثار كهن به زبان ساده براي نسل نوپا و آينده ساز رهنمون ساخت و از عهده اين كار بزرگ به خوبي برآمد و گوهري ارزشمند و پرآوازه شد.

استاندار يزد اظهار كرد: كتاب‌هايش چون آب زلال به دست تشنگان فرهنگ و معارف افتاد و بستر مناسبي براي گسترش زمينه مطالعه و كتابخواني بچه‌ها و جوانان شد و بعضاً مورد تجديد چاپ قرار گرفت.

وی در خصوص شخصیت استاد آذر نيز خاطرنشن كرد: وی را بايد اسوه كتاب‎‎خواني و كتاب‌‌شناسي بناميم، مردي كه همه زندگي و عشق و احساسش كتاب بوده و بيشتر عمرش به خواندن و نوشتن گذشت. او بدون ادعا زيست و در اصالت و نجابت نمونه بارز انسان خود ساخته كويري بود، تنها زيست و همواره با خضوع و خشوع به سر برد.

میر محمدی ابراز امیدواری کرد كه اين همايش بتواند عصاره فكري و انديشه‌هاي بلند او را در اين عصر جديد به نسل جوان معرفي كند و جوانان از هنر و عطش و خلاقيت و حوصله و اراده او درس‏‏ها بگيرند.

استاندار در پایان اين پيام نيز از همت والا و بزرگواري برگزاركنندگان همايش بزرگداشت اين بزرگ مرد ادبيات كودك و نوجوان نيز تقدير و تشكر کرد.

گفتني است؛ همايش ملي استاد آذر يزدي دهم ارديبهشت‌ماه با حضور شخيصت‏‏‌هاي برجسته‎‎اي "مصطفي رحمان‌دوست" و "هوشنگ مرادي كرماني" در يزد برگزار مي‎‎شود.

نقل از ایسنا

ارسال نظرات