حجت الاسلام صادقی:

ولایت پذیری و ولایت مداری در کارنامه سپاه می‎درخشد

ولایت پذیری و ولایت مداری سپاه به عنوان شاخصی در کارنامه سپاه پاسداران می درخشد و همین موضوع چراغ راه اندیشه و رفتار فردی، اجتماعی و سازمانی سپاه بوده است.
کد خبر: ۸۵۱۴۵۵۷
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۶
  1. حجت الاسلام رضا صادقی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کمیجان به مناسبت سالروزتشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ولایت پذیری و ولایت مداری سپاه به عنوان شاخصی در کارنامه سپاه پاسداران می درخشد و همین موضوع چراغ راه اندیشه و رفتار فردی، اجتماعی و سازمانی سپاه بوده است.

وی اظهار کرد: سپاه درک کرده است که جامعه اهل تولی جامعه ای است که در تمامی صحنه های زندگی چشم به جهت گیری و موضع ولی خدا داشته و با تمام وجود از آن پیروی می نماید و تا زمانی که ولایت محوری پایه همه اندیشه ها و موضع گیری ها و اقدام مردم و مسئولان باشد هیچ تهاجم و توطئه ای قادر نخواهد بود به ارکان نظام و انقلاب ولایی آسیب برساند.

صادقی افزود: دشمنان تنها راه مقابله با نظام اسلامی را تضعیف مقام رهبری و تضعیف ستون های انقلاب است و سپاه پاسداران به عنوان یکی از مهمترین این ستون ها راه خود را با ولایت فقیه تنظیم نموده و به این مسیر افتخار می کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کمیجان، بیان کرد: امروزه سپاه وظایف متعددی دارد که یکی از آنها باور به وجود تهدید و داشتن آمادگی لازم است.

صادقی در تبیین این وظیفه گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند؛ مادامی که نظام جمهوری اسلامی با انقلاب همراه است نباید لحظه ای تصور شود که تهدیدی متوجه او نیست و به خاطر همین باور و تهدیدهایی که از طرف مستکبران و بدخواهان نظام و معاندین وجود دارد فرمانده کل قرا در دیدار روز ارتش در 29 فروردین ماه گفتند؛ همه دستگاه ها اعم از وزارت دفاع، ارتش و سپاه آمادگی های نظامی و دفاعی و سازماندهی های رزمی و آمادگی های روحی خود را روز به روز افزایش دهند.

وی ادامه داد: دومین وظیفه سپاه احساس همیشگی در سنگر بودن است و همانطور که سرباز و نیروی نظامی که در سنگر  نگهبانی می دهد نباید چشم بر هم بگذارد و بخوابد، لذا سپاه پاسداران که مولود این انقلاب است و یادگار حضرت امام(ره) که در وصف سپاه فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود و مقام معظم رهبری در پیامی فرمودند من معتقدم اگر ما امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نداشتیم باید آن را بوجود می آوردیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کمیجان گفت: پاسدارن نیز باید برای دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای نظام و جمهوری اسلامی خود را در سنگر مبارزه احساس کنند و چشم بر هم نگذارند و با هوشیاری تمام در مقابل دشمنان قسم خورده نظام اسلامی بایستند.

صادقی اضافه کرد: وظیفه دیگری که سپاه بر عهده دارد این است که انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را توام با هم بدانند و این دو را از هم جدا ندانند.

وی افزود: باور داشتن نقش سپاه به عنوان تنها نیروی مدافع انقلاب اسلامی وظیفه دیگر سپاه است چرا که سپاه به عنوان یکی از بازوهای مستحکم نظام و انقلاب اسلامی وظیفه خطیر حفاظت از دستاوردهای انقلاب را بر عهده دارد و به خاطر همین ایده و استدلال بود که حضرت امام(ره) دوم اردیبهشت ماه 1358 و تنها چند ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دستور تشکیل سپاه را صادر کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کمیجان ادامه داد: این نامگذاری بیانگر این است که یکی از وظایف مهم سپاه پاسداران دفاع از انقلاب اسلامی است و در کنار ارتش، دفاع از مرزهای میهن اسلامی وظیفه دیگر اوست همچنانکه در زمان جنگ، سپاه در کنار نیروهای ارتش از خاک و مرز میهن دفاع کرد و با نثار خون پاسداران، توانست دشمن متجاوز بعثی را از مرز و بوم ایران اسلامی بیرون کند.

صادقی اظهار کرد: سپاه پاسدارن بعد از جنگ نیز در صحنه های مختلف سازندگی به عنوان یک بازوی قوی به کمک دولت ها شتافت و به ساخت و ساز خرابیهای جنگ مبادرت نمود و حتی در جنگ فرهنگی و ناتوی فرهنگی پرچمدار و حامی نظام اسلامی بوده و همیشه در سنگر مبارزه با استکبار جهانی مخصوصا آمریکا است.

وی ادامه داد: سپاه در فتنه هایی که مزدوران و جیره خواران استکبار در میهن اسلامی در سالهای 78 و بویژه در سال 88 که چند ماه  در امور کشور اختلال بوجود آوردند؛ سپاه با هوشیاری خود جریان فتنه را شناخت و با صلابت و استحکام در مقابل آنها ایستاد و افکار مسببان و فتنه گران را برملا نمود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کمیجان گفت: مقام معظم رهبری در بیانی فرمودند تنها نیرویی که قادر است از انقلاب و نظام اسلامی دفاع کند فقط سپاه است اگر سپاه را نداشته باشیم یا ضعیفش را داشته باشیم قادر نخواهیم بود از انقلاب دفاع کنیم.

صادقی اضافه کرد: با این منویات، وظیفه مهم سپاه در کنار سایر وظایف ،دفاع از نظام و انقلاب اسلامی است که باید پاسداران، با بصیرت افزایی خود این وظیفه مهم را به سرانجام برسانند.

این مقام مسئول در پایان، وظیفه دیگر سپاه را توجه به وحدت و تفاهم سپاه و ارتش عنوان وخاطر نشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی عده ای صحبت از انحلال ارتش می کردند و عده ای اعتقاد داشتند با وجود ارتش نیازی به سپاه نیست اما حضرت امام(ره) با این موضوع مخالف بودند و مقام معظم رهبری می فرمایند ایشان(حضرت امام) مکرر این مطلب را به من تاکید کرده بودند و هر وقت صحبت می شد می گفتند هم سپاه و هم ارتش باید تقویت شوند ارتش را حفظ کنید و سپاه را هم حفظ کنید.

ارسال نظرات