مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار تأکید کرد
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار گفت: اگر می خواهیم راه نجات را در حوزه بهداشت و درمان داشته باشیمباید سواد سلامت مردم را بالا ببریم تا بتوانیم به هدف اصلی که ایجاد جامعه سلامت محور است برسیم و امیدواریم که با تلاش همگانی این هدف محقق شود .
کد خبر: ۸۵۱۴۴۸۷
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از بهار، به‌نشان در همایش بزرگداشت هفته سلامت که در کانون میعاد بهار برگزار شد با اشاره به شعار امسال بهداشت جهانی با عنوان «ایمنی غذا؛ از مزرعه تا سفره » و شعار هفته سلامت با عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی برای ارتقای عادلانه سلامت» اظهار داشت: از اولویت‌های هفته سلامت با توجه به شعار سال آموزش عموم مردم در بحث ایمنی غذایی است.

وی با بیان اینکه امید است برنامه‌های تعیین شده با کیفیت خوب و تاثیرگذاری مطلوب برگزار شود، تصریح کرد: سیاست‌های کلی وزارت بهداشت و به تبع آن دانشگاه‌های علوم پزشکی و شبکه‌های بهداشت و درمان کشور در راستای تحقق شعار جهانی سلامت با عنوان ایمنی غذا از مزرعه تا سفره و در هفته سلامت نیز تحقق شعار عدالت در سلامت است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار افزود: از اردیبهشت ماه سال گذشته طرح تحول نظام سلامت آغاز شده و گام‌های بزرگ و اقدامات اساسی نیز در زمینهبهداشت و درمان برداشته شده و این طرح جزو طرح‌های اساسی و مورد حمایت فراوان دولت بوده و به صورت عملیاتی در حال اجرا است.

وی ادامه داد: از اولویت ها و اساسی ترین نیازهای هر جامعه ای بهداشت و درمان آن جامعه است اما صرفاً وزارت بهداشت به تنهایی به این هدف نخواهد رسیدو نیاز به همکاری سایر ارگان ها و دستگاه های دولتی و همکاری مردم است.

به‌نشان با بیان اینکه بیش از یک سوم آمار مرگ و میر در ایران در اثر بیماری های قلبی و سرطان است، تصریح کرد: زندگی سالم و تغذیه مناسب می‌تواند به سلامت ختم شود و از مرگ در اثر بیماری های قلبی و سرطان ها جلوگیری کرده و زندگی و سلامت را به خود هدیه کنیم.

وی گفت: انسان سالم هدف توسعه است و مسئولین باید تمام تلاش خود را در این زمینه به کار گیرند تا جامعه سالم داشته باشیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار بیان داشت: اگر می خواهیم راه نجات را در حوزه بهداشت و درمان داشته باشیمباید سواد سلامت مردم را بالا ببریم تا بتوانیم به هدف اصلی که ایجاد جامعه سلامت محور است برسیم و امیدواریم که با تلاش همگانی این هدف محقق شود .

انتهای پیام/

ارسال نظرات