خبرهای داغ:
یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس با بيان اينکه جنگ تحميلي دانشگاه انسان سازي کشور بود، افزود: دانشگاه انسان‌سازي جنگ ديروز، امروز به شکل ديگري به ما رخ نشان داده است و از فرصت به وجود آمده برای انتقال آن فرهنگ غني و انسان‌ساز نبايد غافل شويم.
کد خبر: ۸۵۱۴۴۷۵
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، عبدالفتاح اهوازیان در مراسم تجلیل از خادمان ارودی راهیان نور دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: شهدا کار الهی خود را انجام دادند و ما را مدیون خود کردند اما ما چه جوابی برای آنها داریم، طبق آیات الهی، شهدا حاضر هستند و در امور ما نظارت داشته و هر روز معجزه ای برای ما دارند.

وی که از همرزمان شهید سرلشگر علی هاشمی ملقب به «سردار هور» و در حال حاضر خادم الشهدای زیارتگاه‌های جزیره مجنون و هور است، گفت: قدم به قدم هور محل شهادت رزمندگان غیوری است که مظلومانه به فیض شهادت نائل آمدند و راهیان نور محصول فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی است که هیچ گروهی حق مصادره کردن آنرا برای خود ندارد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به عملیات های صورت گرفته در این منطقه افزود: عملیات بدر یکی از چند عملیات مهم و اصلی بود که در شط علی و تبور اتفاق افتاد و با توجه به این نکته که 45 کیلومتر از مسیر و منطقه در آب قرار داشت باعث شهادت بسیاری از نیروها شد.

وی با اشاره به شخصیت سردار شهید علی هاشمی اظهار کرد: اگر از علی هاشمی اسمی می گوئیم چون علی سمبل شهدای هور و قرارگاه سری نصرت است بنابراین بیشتر نام ایشان مطرح می‌شود.

اهوازیان که در بین خادمان جزیره مجنون به حاجی اهوازی معروف است، افزود: هنر اصلی علی هاشمی در سال 61 این بود که عرب، ترک، شمالی، اهوازی، شوشتری و دزفولی را با همدیگر متحد کرد و به دور از تعصبات قومی، وحدت و همدلی بین نیروها به وجود آورد.

وی با بیان اینکه هر برگ سند قرارگاه نصرت برای خود کتابی جامع است، گفت: تا پایان جنگ خیبر احدی نفهمید که علی هاشمی و نیروهایش چه هویتی دارند و در هور چه کاری انجام می‌دهند به طوریکه او هور را که همه آنرا تهدید می‌دانستند تبدیل به فرصت کرد.

*رمز ماندگاری شهدا در طول زمان اطاعت محض از ولی امر مسلمین است

همرزم شهید علی هاشمی با اشاره به خلاقیت رزمندگان قرارگاه سری نصرت تأکید کرد: رزمندگان اطلاعات و شناسایی، در پوشش ماهیگیر یا بومی به کار خود می‌پرداختند و از ابداعات نیروهای مهندسی قرارگاه، سوارکردن جک برای اولین بار بر روی نیسان و کارهای فنی دیگر بود.

وی با بيان اينکه جنگ تحميلي دانشگاه انسان سازي کشور بود، افزود: دانشگاه انسان‌سازي جنگ ديروز، امروز به شکل ديگري به ما رخ نشان داده است و از فرصت به وجود آمده برای انتقال آن فرهنگ غني و انسان‌ساز نبايد غافل شويم.

وی رمز ماندگاری شهدا در طول زمان را اطاعت محض از ولی امر مسلمین دانست و گفت: قانون اساسی شهدا، پیروی از ولایت فقیه است که در 99 درصد از وصیت‌نامه‌هایشان به آن اشاره شده است.

اهوازیان با ابراز تأسف از فراموش شدن آرمان‌های شهدا خاطرنشان کرد: هرگاه رهبر معظم انقلاب به کاری امر کردند باید بدون درنگ انجام داده و به اصطلاح شیر و خط نیاندازیم که انجام دهیم یا نه بلکه در خط مقدم پیروی از ایشان باشیم.

این رزمنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: امروز با کمال تأسف می‌توان گفت که مسلمانان خارج از کشور، بیشتر و بهتر از ما مطیع امر رهبرند و ما دچار روزمرگی شده‌ایم.

اهوازیان بیان کرد: سر دادن شعار «شهدا شرمنده‌ایم» اشتباه است و به جای شرمنده بودن باید رزمنده باشیم تا حق شهدا را ادا کرده و مصداق بارز «یا لیتنا کنا معک» باشیم.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری اردوهای راهیان نور و یادواره شهدا، نظام جمهوری اسلامی ایران را در برابر خطرات بیمه کرده است.

در پایان این مراسم از خادمان اروهای راهیان شهدا دانشگاه آزاد اسلامی تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات