مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران:
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران گفت: توزیع سبد کالایی در بین خانوارهای مازندران در دستور کار قرار دارد که طبق برنامه قرار است 700 هزار نفر دیگر در استان از سبد کالایی برخوردار شوند.
کد خبر: ۸۵۱۴۴۵۸
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲

 


 


 

خبرگزاری بسیج مازندران، علی بابایی‌کارنامی در دیدار تشکل‌های کارگری با نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان اینکه کارگران برای توسعه اشتغال و برداشتن موانع توسعه در کشور، در خط مقدم کار و تلاش قرار دارند، اظهار کرد: کارگران در دوران انقلاب اسلامی ایران نقش بسیار برجسته‌ای در مبارزه با دشمن داشتند و تقدیم 970 شهید از جامعه کارگری استان نیز مبین این موضوع است.

 

وی با اشاره به سیاست تقویت تعاونی‌ها توسط وزیر کار، افزود: باید با تعاون در کشور کار ایجاد کرد و به رفاه اجتماعی رسید؛ وفاق و اتفاق نظر در حوزه کار و تولید در استان وجود دارد؛ معیشت کارگران دغدغه جدی است و نیاز داریم برای ایجاد اشتغال در استان تلاش همه‌جانبه انجام شود.

 

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه دولت اقدامات مناسبی برای افزایش اعتبار به دفترچه‌های تأمین اجتماعی در دستور کار قرار داد، بیان کرد: طرح تحول سلامت مشکلات درمانی بسیار از کارگران و قشر متوسط جامعه را تا حدود بسیار زیادی کاهش داد.

 

این مسئول با اعلام اینکه در مازندران و در بخش تأمین اجتماعی 445 میلیارد تومان برای درمان افراد خدماتگیرنده از تأمین اجتماعی هزینه شد، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای افتتاح بیمارستان قلب هم‌زمان با حضور رئیس جمهور از اقدامات دیگر حمایتی دولت برای کارگران تأمین اجتماعی در مازندران است.

 

بابایی در ادامه به مشکلات جامعه کارگری در مازندران اشاره کرد و یادآور شد: در سال 92 تعداد 96 نفر از کارگران ساختمانی در اثر حوادث ناشی از کار جان باختند ولی با اقدامات آموزشی انجام‌شده میزان حوادث کارگری این قشر در سال 93 حدود 50 درصد کاهش یافت و تلاش داریم با ارائه برنامه آموزشی میزان حوادث کارگری در استان را به صفر برسانیم.

 

وی یکی از برنامه حمایتی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی در مازندران ایجاد سرپناه برای کارگران ساختمانی در سطح معابر و میادین اعلام کرد و گفت: برای اجرای این طرح نیاز به اختصاص زمین مناسب توسط شهرداران هستیم.

 

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه با اجرای این طرح شأنیت کارگران ساختمانی حفظ می‌شود، تأکید کرد: برگزاری دورهای آموزشی و مهارت‌افزایی نیز بعد از احداث ساختمان در برنامه کاری قرار می‌گیرد.

 

این مسئول به اقدامات انجام‌شده برای توزیع سبد کالا در بین 345 هزار خانوار مازندرانی نیز اشاره کرد و افزود: توزیع سبد کالایی در بین دیگر خانوارهای مازندران نیز در دستور کار قرار دارد که طبق برنامه قرار است 700 هزار نفر دیگر در استان از سبد کالایی برخوردار شوند.

 

بابایی به اقدامات انجام‌شده برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه کارگران ساختمانی نیز اشاره کرد و گفت: از 65 هزار کارگر ساختمانی مازندران 35 هزار نفر فاقد پوشش بیمه‌ای هستند که تلاش داریم تا دو سال آینده همه این افراد تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها