حمید رضا پورنوروز
دکتر عبدالله سلطان نژاد:
دکتر سطان نژاد گفت: ترس منشاء اصلی و آفت سلامت روحی یک رزمنده است.
کد خبر: ۸۵۱۴۴۵۳
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ دکتر عبدالله سلطان نژاد از محققات سلامت روانی کارکنان نظامی در همایش سلامت روان اظهار کرد: یک نیروی نظامی زمانی کارآمد خواهد بود که بتواند در شرایط بحرانی بر امور مسلط و برنامه ریزی ها و راهکار های مناسب را ارائه دهد و همه ی این ها نیازمند سلامت روانی است.

وی بیان داشت: نیرو های کارآمد و حتی دارای سلامت روان بدون سلامت جسمی هیچ تاثیری ندارد چون لازمه ی یک نیروی نظامی سلامت جسمی و روحی مناسب است.

دکتر سلطانی نژاد ادامه داد: ترس منشاء اصلی و آفت سلامت روحی یک رزمنده است؛ و تمام فرماندهان قوی در زمان جنگ فقط داشتن ذهنی خلاق باعث پیروزی آنها در میدان نبرد شده است.

وی تدابیر فرماندهان در کنترل و کاهش استرس را چنین عنوان کرد: رفتار استاندارد نیازمند محیط استاندارد است و هرچقدر غذا خوب باشد باز هم برای استراحت به فضای مناسب نیازمندیم و هر فرمانده باید ارتباط مناسبی با افراد داشته باشد و عواطف خود را کنترل کنند.

این پژوهشگر و محقق افزود: نیروی که سلامت روان نداشته باشد هر چقدر قدرت آموزش او بالا باشد نمی تواند در عملیات ها نیروی کارآمدی باشد.

وی تصریح کرد: فرماندهان باید انضباط قوی را در سطح یگان برقرار کند و بر افراد مجموعه کنترل و نظارت داشته باشد و حتی تنبیه و تشویقات به موقع در یگان صورت پذیرد.

دکتر عبدالله سلطان نژاد گفت: مسئولین باید سطح تحمل، میزان توانایی، استعداد و ظرفیت روانی افراد توجه کند و برای سنجش ویژگی های ذهنی از متخصص روان شناس استفاده کند.

ارسال نظرات