مسؤول بسیج سازندگی استان بوشهر

بسیج سازندگی برای ریشه کن کردن بی سوادی در استان بوشهر تلاش می‌کند

مسؤول بسیج سازندگی استان بوشهر بر لزوم تلاش برای علم‌آموزی همه افراد جامعه تاکید گفت: گام‌های بسیار مهمی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان بوشهر صورت گرفته و به موفقیت‌های بسیار خوبی در این زمینه دست یافته‌ایم.
کد خبر: ۸۵۱۴۴۱۸
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، ذوالفقار عباسی‌فر در جلسه ابلاغ و تشریح برنامه‌های سال 94 سازمان بسیج سازندگی اظهار داشت: توسعه علم و دانش به عنوان یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه یافتگی یک کشور است و برای اینکه جامعه‌ای پویا و توسعه یافته داشته باشیم باید در این مسیر حرکت کنیم.

مسؤول بسیج سازندگی استان سواد ضمن اشاره به موارد مهم  و مورد بحث در تعالیم دینی گفت: از گذشته تا کنون بر دانش آموزی و ریشه کنی سواد توسط بزرگان تاکید فراوانی شده است.

وی بر لزوم تلاش برای علم‌آموزی همه افراد جامعه تاکید کرد: گام‌های بسیار مهمی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان بوشهر صورت گرفته  و به موفقیت‌های بسیار خوبی در این زمینه دست یافته‌ایم.

عباسی فر ادامه داد: با بهره گیری از ظرفیت عظیم بسیج سازندگی و وجود پایگاه‌ها و اقشار مختلف بسیج  می‌توان در ریشه کن کردن بی سوادی گام‌های بزرگی برداشت.

 

وی با بیان اینکه  پر کردن اوقات فراغت جوانان از برنامه‌های مهم  سازمان بسیج سازندگی  می‌باشد بیان کرد : تابستان فرصتی مناسب است که ما بتوانیم با همکاری سایر دستگاه‌ها با استفاده از این ظرفیت در جهت محرومیت زدایی بالاخص ریشه کنی بی سوادی به مردم محروم  استان خدمت کنیم.

مسؤول بسیج سازندگی استان بوشهر به دیگر  برنامه‌ها  و انجام فعالیت مفید این سازمان  در ابعاد مختلف در همه شهرها و روستاهای کشور اشاره کرد: امروزه خدمات بسیج سازندگی به نقاطی رسیده است که تا به حال کمترین خدمات دولتی به آنجا رسیده بود.

عباسی‌فر با بیان اینکه رفع محرومیت و کمک به نقاط محروم یکی از مهمترین اولویت‌های بسیج سازندگی است، تصریح کرد: بسیج سازندگی در راستای اجرای تدابیر مقام معظم رهبری مبنی بر محرومیت زدایی و مردم یاری در مناطق محروم و مرزی کشور فعالیت می‌کند.

 

هرجا بسیج پا گذاشته، موفقیت های خوبی حاصل شده است

معاون آموزشی نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر نیز به آمار بی سوادان استان اشاره کرد و گفت: گام‌های بسیار بلندی در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان بوشهر صورت گرفته است و تلاش داریم تا آمار بی سوادان استان به صفر برسد.

بهنام فر در ادامه خاطرنشان ساخت: امید است که با توافق انجام شده با بسیج سازندگی، بی‌سوادی در استان و نقاط محروم آن به حداقل رسیده و شاهد گسترش فرهنگ سوادآموزی باشیم.

وی گفت: بسیج و نهضت سوادآموزی هردو به دستور معمار و بنیانگذار انقلاب اسلامی امام(ره) تشکیل شده و هرجا که بسیج پا گذاشته موفقیت های خوبی در آن کار حاصل شده است.

معاون آموزشی نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر ضمن اشاره به  آمار بی‌سوادان جامعه اظهار داشت: تا پایان برنامه پنجم ما باید آمار بی‌سوادی را به صفر برسانیم و این جز با  عزم ، اراده ای وسیع و روحیه ای جهادی محقق نخواهد شد.

بهنام فر به قرارداد منعقد شده با سازمان بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: در این همکاری آموزشی، روند کلاس گذاری تغییر یافته است و آموزش سوادآموز محدود به مکان و زمان نمی‌باشد،یعنی آموزش دهنده  در هر مکانی،  منزل، محل کار، مسجد و ... می‌تواند فرد سوادآموز را آموزش دهد و ما زمان و مکانی برای آموزش فرد را قائل نشده‌ایم.

هدایت و ترغیب اقشار و متخصصین بسیج به اجرای سوادآموزی از مهمترین موضوعات مورد بحث در این نشست بود و توافقاتی برای همکاری بسیج سازندگی با نهضت سوادآموزی برای ریشه کنی بی‌سوادی در استان بوشهر صورت گرفت.

 

ارسال نظرات