عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره واردات کالاهای لوکس و غیر ضرور به کشور گفت :واردات و صادرات بخشی از کالاها که مورد نیاز است امری صحیح است اما هم و غم همه باید بر این باشد که کالای داخلی مصرف شود آنچه مازاد بر آن است را نیز با ایجاد زمینه و شرایط صادر کنیم.
کد خبر: ۸۵۱۴۴۰۴
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶

 ناصر عشوری نمایند مردم فومن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج  درباره وارداتهای بی رویه گفت : طمع و گرایش دولتمردان به خاطر سهل الوصول بودن و ساختار اقتصادی کشور همواره بر بخش واردات وجود داشته زیرا این کار زحمت تولید و تامین مواد اولیه و فرایند تولید راندارد و هم تجار  و هم مصرف کنندگان به هر دلیلی مایل به مصرف کالاهای خارجی هستند.

این عضو کمیسیون اقتصادی تصریح کرد :ما نبایست بگوییم واردات ممنوع بلکه باید دید چه چیزهایی در زندگی مردم نیاز است آن را اگر  درداخل نتوانیم تامین کنیم واردات کنیم آن هم در حد ضرورت و نیاز و اولویت با مصرف کالاهای داخلی خودمان است .

وی با اشاره به بیانات رهبری در خصوص استفاده از تولیدات داخلی گفت : رهبری در حرفهایشان مصر بر این قضیه بودند و در این حوزه  راهکارهایی بوده و  پیش رفتهاست . در سال گذشته ثبت سفارش برخی از کالاهای غیر ضرور در کشور ممنوع شد و کسی که به سازمان توسعه تجارت میرفت که کالا سفارش بدهد نمیتوانست  کالاهای بنجل و غیر ضرور را ثبت سفارش کند.

متاسفانه در بخشنامه ای وزیر صنایع این موضوع را لغو کرد و هر کالای مورد نیاز و غیر قابل نیاز و بنجل و لوکس را میتوانند واردکنندو بعد از آن موسسه استاندارد یا گمرک یا سازمانها ی دیگر ممکن است تشخیص دند کالا استاندارد نیست یا بنجل است که متاسفانه چرخه معیوبی دارد و کالا جزو کالاهای متروکه  قرار میگیرد و دادگاه رای میدهد و بعد از مدتی با مزایده همان کالای مترروکه و ممنوعه بر میگردد به چرخه بازار .این چرخه معیوب را اقایان دوباره راه انداختند و راهکار قانونی اش این است که کالاهای غیر استاندارد را از اول برای ورود نپذیرند .

لوکس

عاشوری درباره واردات کالاهای لوکس گفت :وادرات کالاهای لوکس باید  در حد ضرورت باشد نه انقدر باز که بی حساب باشد نه انقدرکه محدود باشد .

وی افزود :کسانی که توانایی مالی استفاده از چنین خئودرو هایی را دارند چه اشکال دارد س که ود بازرگانی اش را بدهند از مبادی قانونی واردات  کنند ؛اینها یک درصد افراد جامعه هم نمیشوند و میتوان همین ماشین لوکس را تبدیل به درامدکرد.

وی با اشاره به ممنوعیت واردات خودوهای 2500 سی سی گفت :این کار   که اقدام خوبی بوده است و هرکس میخواهد وارد کند  میتواند با پرداخت قانونی بیاورد .

مسئله مهم این است کالاهایی که وارد میشود در داخل تولید نشود زیرا این بخش به تولید و کارخانه و کارگر و تولید کننده آسیب  جدی می زند.

 

 

ارسال نظرات