تجلیل از 13 شهیده پیشمرگ مسلمان کُرد استان کردستان

دبیر كنگره شهدای پیشمرگ زن مسلمان کُرد استان كردستان گفت: از 13 شهیده پیشمرگ مسلمان کُرد استان در راستای برگزاری این کنگره تجلیل می شود.
کد خبر: ۸۵۱۴۳۸۱
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ناهید منصوری دبیر كنگره شهدای پیشمرگ زن كُرد مسلمان استان كردستان در سخنانی اظهار داشت: تاكنون 13شهیده پیشمرگ كرد مسلمان در كردستان شناسایی شده‌اند كه این افراد به‌صورت مشخص در مسیر دفاع از اسلام و انقلاب به درجه رفیع شهادت نایل شدند. این شیرزنان پیشمرگ مسلمان کُرد نقش بسیار برجسته و ماندگاری در پیروزی انقلاب و پاسداشت و نگهداری از آن ایفا كردند و دین بزرگی به گردن جامعه كرد، كردستان و كشور دارند.

وی افزود: نكته مهم و قابل ذكر این است كه ایثار این شیرزنان در اوج گمنامی بوده است و برای سال‌ها بیشتر مردم از فداكاری و ازخودگذشتگی و درنهایت، ایثار جان آنها اطلاع نداشتند، در همین زمینه برای تجلیل از زنان پیشمرگ و معرفی آنان به نسل‌های آینده به‌ویژه نسل جوان، كنگره «پیشمرگان كرد مسلمان» در اردیبهشت برای یك هفته برگزار می‌شود كه یك روز این كنگره، به‌صورت اختصاصی به مراسم زنان پیشمرگ  مسلمان کُرد اختصاص دارد و برنامه‌هایی ویژه برای این روز در نظر گرفته شده است.

منصوری ادامه داد: شهادت بیش از هزاران شهیده در طول عمر با بركت انقلاب اسلامی، سندی محكم بر نقش‌آفرینی این قشر در مقابله با تهدیدهای دشمنان و دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی است.

مسئول بسیج جامعه زنان کردستان خاطر نشان کرد: به‌طوركلی آمار شهدای زن كردستان 536 نفر است و از میان آنها، تعداد زنان پیشمرگ قبلا 9 شهیده تخمین زده شده بود، درحالی كه براساس آخرین تفحص، آمار شهدای زن پیشمرگ كرد مسلمان این استان به 13نفر رسیده است و ما به این موضوع مفتخر هستیم كه چنین بانوان بزرگواری داریم.

استان کردستان در زمان جنگ تحمیلی و حتی قبل از آن، بیش از 5400 شهید گلگون‌كفن را در راستای حفظ ارزش‌های این نظام مقدس الهی تقدیم كرد كه 536 نفر آن زنان بودند.


این شیرزنان الگوی كاملی از ایثار، ازخودگذشتگی و ایمان هستند كه باید با‌ ترویج افكار و آموزه‌های آنان در میان زنان به‌ویژه دختران جوان در تقویت باورهای جامعه‌ساز در كشور اسلامی‌مان گام برداریم.


با هدف معرفی این جلوه‌های ایثار، قرار است در اردیبهشت همزمان با سالروز سفر رهبرمعظم انقلاب اسلامی به كردستان، كنگره «پیشمرگان كرد مسلمان» در این استان فرهنگی برگزار ‌شود.
این كنگره با هدف شناسایی و معرفی شهدای زن پیشمرگ كرد مسلمان به آحاد جامعه به‌ویژه نسل جوان و همچنین برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تجلیل از خانواده‌های آنان برگزار می‌شود.



ارسال نظرات
آخرین اخبار