یک استاد دانشگاه در گفتگو با بسیج مطرح کرد؛

مسئولین دغدغه مردم را جدی بگیرند!

جلائی گفت: مسئولین به آموزه های دینی بازگردند حجاب در مراکز دولتی را جدی بگیرند و خودشان در ترویج امر به معروف و نهی ازمنکر درست و همگانی در جامعه پیش قدم باشند اکثریت مردم نسبت به وضعیت حجاب دغدغه دارند.
کد خبر: ۸۵۱۴۳۳۸
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶

محمد جلائی استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار حوزه عفاف و حجاب سرویس فرهنگ و جامعه خبرگزاری بسیج در خصوص وضعیت حجاب در دانشگاه ها گفت: متاسفانه وضعیت حجاب در دانشگاه به عنوان جزئی از جامعه با شرایط حجاب در دیگر بخشها تفاوت چندانی ندارد.

وی افزود: در حال حاضر اوضاع پوشش نه در بانوان و نه در آقایان شرایط مناسبی ندارد در این مورد حدود اسلامی رعایت نمی شود و این وضعیت پوشش به هیچ وجه در شأن جمهوری اسلامی نمی باشد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه با نگاهی به گذشته غرب و نوع پوشش آنها بعد از ظهور ادیان الهی متوجه می شویم که حجاب فقط متعلق به اسلام نیست گفت: حجاب به انسان تعلق دارد در واقع سوغات مدرنیته در مسئله پوشش برای بشر بازگشتن به عصر جاهلیت است.

جلائی ادامه داد: بد حجابی برگشت به عقب است در حالیکه با پیشرفت و اجرای قوانین انسان مدرن باید پوشیده تر شود.

این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: در ایران نیز بعد از گذشت سی و پنج سال از پیروزی انقلاب اسلامی نتوانستیم در حوزه عفاف و حجاب به اهداف عالی نظام دست پیدا کنیم در حال حاضر اکثریت مردم نسبت به وضعیت حجاب دغدغه مند شده اند.

وی تاکید کرد: یکی از ریشه های بد حجابی در دانشگاه ها به مسئولین و مدیران و اساتید برمی گردد که باید دانشجویان را همانند فرزندان خود دانسته و همانگونه که به مسائل آموزشی توجه دارند نسبت به پوشش و مسائل فرهنگی آنها نیز بی تفاوت نباشند.

جلائی با اشاره به اینکه اقداماتی که تا کنون در زمینه عفاف و حجاب انجام شده کافی نیست گفت: مصوبات مطرح شده اجرایی نشده و کوتاهی مسئولین در این زمینه به خوبی مشهود است ما در این حوزه عدم اجرای قوانین را می بینیم.

مسئول بسیج اساتید گیلان گفت: حجاب موضوعی اجتماعی است که به همه ارتباط دارد مسئولین  از امام حسین (ع) درس امر به معروف و نهی از منکر بگیرند.

وی در خاتمه با تاکید بر نقش امر به معروف و نهی از منکر برای بهبود وضعیت حجاب خاطرنشان کرد: مسئولین به آموزه های دینی بازگردند حجاب در مراکز دولتی را جدی بگیرند و خودشان در ترویج امر به معروف و نهی ازمنکر درست و همگانی در جامعه پیش قدم باشند.

ارسال نظرات