تثبیت صدرنشینی تراکتور و مدعی شدن ذوب
به گزارش خبرگزاری بسیج،هفته بيست و هفتم ليگ برتر با ادامه صدرنشيني تراكتور، پيروزي نفت پس از دو هفته ناكامي، تساوي پرسپوليس به پايان رسيد.
کد خبر: ۸۵۱۴۳۲۴
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، پرسپوليسيها در حالي دیروز براي شكست طلسم ناكامي شان در ليگ برتر به كرج رفته بودند كه برانكو ايوانكوويچ با تغييراتي نسبت به بازي با لخويا در ليگ قهرمانان، تيمش را مقابل سايپا به ميدان فرستاد. مهمترين تغيير بازگشت دوباره گابريل به تركيب پرسپوليس و نيمكت نشيني محمدرضا خانزاده مدافع پرحاشيه سرخ پوشان بود. همان طور كه برانكو وعده داده بود پرسپوليس بازي برابر سايپا را هجومي آغاز كرد. فوتبال تهاجمي قرمزها و و حمله به نقطه ضعف سايپا باعث شد كه آنها در دقيقه 30 به گل برسند.

در اين دقيقه احمد نوراللهي روي ارسال گابريل از يك ضربه كاشته با يك ضربه زيبا با پشت سر دروازه شاگردان جلالي را باز كرد و پرسپوليس را با يك گل پيش انداخت. 10 دقيقه بعد پرسپوليس به گل دوم هم رسيد دقيقه 40 بازهم مهدي طارمي بود كه در موقعيت گلزني قرار گرفت و اينبار دروازه سايپا را باز كرد. گابريل با يك پاس در عمق سعي داشت طارمي را صاحب توپ كند كه اشتباه مدافع سايپا او را در موقعيت گل قرار داد و مهاجم پرسپوليس با يك ضربه تمامكننده دروازه فلاحزاده را باز كرد.

در ادامه شاگردان مجيد جلالي كه با دو گل در خانه از حريفشان عقب افتاده بودند با بيرون آمدن از لاك دفاعي بازي رو به جلوتري را ارائه دادند تا اينكه فشار بازيكنان سايپا باعث شد تا در نيمه اول نارنجيها كرجي يك گل خورده شان را جبران كنند. دقيقه 45 پرتاب اوت بلند از سوي تيم ميزبان در محوطه جريمه پرسپوليس و پس از يك رفت و برگشت با ضربه سر مهاجم سايپا همراه شد در حالي كه به نظر ميرسيد توپ به راحتي به وسيله مكاني مهار ميشود بابك حاتمي به اشتباه دروازه خودي را باز كرد تا بازي دو بر يك شود.

نيمه دوم را هم پرسپوليس تهاجميتر از سايپا آغاز كرد، هر چند نارنجيهاي كرجي هم براي به تساوي كشيدن بازي روي ضد حملهها حساب باز كرده بودند. در دقيقه 60 محمد نوري درون شش قدم با تصاحب توپ، دروازه سايپا را باز كرد و در حالي كه براي شادي گل به سمت طرفداران پرسپوليس رفته بود با اعلام رضا سخندان مبني بر خطاي هند كاپيتان پرسپوليس، گل اين تيم را پذيرفته نشد. در دقيقه 63روي ارسال كرنر، سايپاييها از جناح راست صاحب توپ شدند و مهاجم سايپا بعد از جا گذاشتن حاتمي، با خطاي نوري متوقف شد و تركي اعلام پنالتي كرد تا سايپا بهترين فرصت را زدن گل دوم داشته باشد. حامد شيري پشت توپ قرار گرفت و توپ را بر خلاف حركت سوشا مكاني وارد دروازه پرسپوليس كرد تا نتيجه مسابقه دو – دو مساوي شود. در ادامه هر دو تيم براي زدن گل برتري موقعيتهايي داشتند اما توپي از خط دروازهها رد نشد تا در نهايت پرسپوليس همچنان در حسرت پيروزي در ليگ برتر بماند و برابر سايپا به تساوي دو – دو برسد. البته سايپا در وقتهاي اضافه نيمه دوم به گل رسيد اما داور به دليل خطا روي دروازهبان پرسپوليس گل را نپذيرفت.

   ادامه صدرنشيني تراكتور

علاوه بر پرسپوليس ديروز سه بازي مهم ديگر هم برگزار شد و تيمهاي بالاي جدولي به مصاف هم رفتند. در يكي از بازيها تراكتور صدرنشين ليگ به مصاف پيكان رفت و توانست با پيروزي دو بر صفر همچنان صدر جدول را در قبضه داشته باشد. در اين مسابقه تراكتور از ابتدا فرصتهاي بسياري داشت كه مهدي رحمتي فرصتهاي تراكتوريها و البته ادينهو را مهار كرد اما در ادامه روي تيزهوشي احمدزاده تيم تبريزي به گل رسيد. فرشاد احمدزاده در دقيقه هفت از روي ارسال به محوطه جريمه و با ضربه آكروباتيك دروازه مهدي رحمتي را باز كرد. در ادامه پيكان بعد از از دست دادن پنالتي نتوانست ديگر گل را جبران كند و تراكتور با زدن گل دوم با اقتدار باز هم در صدر ماند. در دقيقه 80 لوسيانو ادينهو كه خودش پنالتي را گرفته بود پشت ضربه پنالتي ايستاد و با قدرت شوت زد و دروازه رحمتي را باز كرد. با اين پيروزي تراكتور 53 امتيازي شد و همچنان صدرنشين ليگ باقي بماند.

   بازگشت نفت به جاده پيروزي

نفت هم ديروز پس از دو شكست متوالي توانست ملوان را شكست دهد تا همچنان يكي از مدعيان جدي قهرماني باشند. نفتيها پس از شكست سنگين خود در بازي با ذوب آهن، ديروز در حالي به ديدار انزلي چيها رفتند كه براي حضور در بين مدعيان قهرماني نياز به سه امتياز اين بازي داشتند و ملوانان نيز براي فرار از منطقه خطر نبايد دست خالي تهران را ترك ميكردند. در نهايت اين مسابقه با دو گل به سود نفت به پايان رسيد. در دقيقه 20 حسين ابراهيمي با سرعت بالا و حضور در محوطه جريمه ملوانان، توپ ارسالي غلامرضا رضايي را با ضربهاي ديدني و محكم و با پاي چپ وارد دروازه ايمان صادقي كرد. در دقيقه 66 ارسلان مطهري تنها پنج دقيقه پس از ورود به زمين از روي ضربه كرنر ارسالي ايمان مبعلي توانست با ضربه سر دروازه ملوانان را براي بار دوم باز كند تا نفت با دو گل برابر ملوان پيروز شود. با اين پيروزي نفت تهران 51 امتيازي شد و به رده دوم جدول صعود كرد.

   ذوب جاي استقلال را گرفت

پيروزيهاي ذوب آهن همچنان ادامه دارد و شاگردان گل محمدي ديروز توانستند فولاد يكي از مدعيان را شكست دهند. ابتدا در دقيقه 64 مسعود حسن زاده مهاجم گلزن ذوبيها با يك بغل پا از پشت خط شش قدم دروازه فولاد را باز كرد. احمد تبريزي هم در دقيقه 92 گل دوم را وارد دروازه فولاد كرد تا ذوبيها دو بر صفر برنده بازي لقب بگيرند. ذوب با اين پيروزي 45 امتيازي شد و جاي استقلال را در رده پنجم گرفت و فولاد هم با 47 امتياز در رده چهارم باقي ماند.

ارسال نظرات