فرماندار یزد بر ضرورت مشارکت مردم در طرح های مختلف تاکید کرد و گفت: باید مردم را به لحاظ ذهنی و عملی برای پذیرش مسوولیت و نظارت بر امور آماده کنیم.
کد خبر: ۸۵۱۴۲۹۷
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمود شاکری شمسی روز یکشنبه در جمع اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار شاهدیه افزود: وجه مشترک همه مسوولان اعم از دولتی و منتخبین مردم در شوراهای اسلامی شهرو روستا این است که در راستای خدمت رسانی هر چه بهتر و شایسته تر به مردم گام بردارند.

وی ادامه داد: بطور قطع با شناسایی و الویت بندی نیازها و مشکلات، بهره گیری از ظرفیت های شهری و تعامل و همراهی میان اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری می توان مسیر توسعه و پیشرفت شهرها را هموارتر ساخت.

فرماندار یزد به استفاده شورای اسلامی شهر از نظرات کارشناسان و صاحبنظران در حوزه های مختلف تأکید و اظهار کرد: اگر مصوبات شورای اسلامی شهر از پشتوانه علمی و عقلی مناسبی برخوردار نباشد، کارایی لازم را نداشته و درآینده با مشکلات عدیده مواجه خواهد شد.

وی با اعلام اینکه سال 95 به عنوان سال خوش آمدگویی به یزد نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: این نامگذاری فرصت مناسبی است تا سایر شهرها از جمله شاهدیه نیز به معرفی جاذبه ها و بافت تاریخی به مسافران و گردشگران اقدام کنند.

شاکری شمسی اضافه کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری باید با توجه به بهداشت محیط، نظافت و ساماندهی معابر شهری، شناسنامه دار کردن آثار و ابنیه تاریخی زمینه حضور مسافران و گردشگران را فراهم سازد.

فرماندار یزد همچنین مشارکت مردم و سایر دستگاه های اجرایی برای حفظ و احیای بافت تاریخی شهر شاهدیه را مهم و ضروری خواند و تصریح کرد: با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی نمی توانیم اقدامات قابل توجهی در خصوص ساماندهی بافت تاریخی شهر شاهدیه انجام دهیم، لذا باید زمینه مشارکت مردم در طرح ها را به عنوان یک اصل پذیرفته شده فراهم سازیم.

معاون فنی و امور عمرانی فرماندار یزد نیز در این جلسه با بیان اینکه بودجه شهر شاهدیه از جامعیت لازم برخوردار بوده است، گفت: بودجه شهر شاهدیه در کوتاهترین زمان ممکن مورد بررسی و تصویب قرارگرفته و در کمیته انطباق در سال گذشته مصوبات شورای اسلامی شهر شاهدیه با کمترین اعتراض روبرو شد.

امیر شاکری با بیان اینکه وجود باغ ها، فضای سبز و بافت تاریخی ارزشمند از ویژگی های مهم شهر شاهدیه است، افزود: اگر اهداف شورای اسلامی شهر و شهرداری در سال 94 با توجه به این ظرفیت ها متمرکز شود؛ شاهد اقدامات و تحولی خوب در این شهر خواهیم بود.

وی همچنین در خصوص مسائل و مشکل گاوداری های منطقه شاهدیه اظهار کرد: امیدواریم با عنایت به نظر مثبت مسوولان استان و بهره برداری از سایت 400 هکتاری در محدوده کنار گذر جدید استان هر چه زودتر شاهد انتقال مجموعه گاوداری های شهرستان به این سایت باشیم.

شهر شاهدیه در سال1370با 10 هزار جمعیت جزو نقاط شهری به شمار آمده است که جمعیت این شهر بانرخ رشدی معادل 2.34 درصد هم اکنون 15 هزار نفر که در شمال شهر یزد واقع است.
نقل از ایرنا
ارسال نظرات