یک نویسنده دفاع مقدس از انتشار کتاب خاطرات سردار حاج میرزا محمد سلگی جانباز 70 درصد نهاوندی با عنوان «آب هرگز نمی‌میرد» برای عرضه در نمایشگاه کتاب خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۴۲۵۸
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حمید حسام از عرضه کتاب جدید خود در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: ‌»آب هرگز نمی‌میرد» خاطرات شفاهی جانبار 70 درصد سردار محمد سلگی است.

وی اظهار کرد: محمد سلگی اهل شهرستان نهاوند است و در دوران دفاع مقدس هر دو پای خود را از دست داده است.

این نویسنده افزود:‌ سردار سلگی زندگی پر فراز و نشیب ولی زیبایی داشته است؛ از روزی که پا به جبهه می‌گذارد تا زمانی که در آخرین سال جنگ هر دو پای خود را از دست می‌دهد‌، تا زمانی که بعد از 9 ماه درمان در آلمان دوباره با دو پای قطع شده باز می‌گردد و سکان فرماندهی بچه‌های لشکر انصارالحسین(ع)همدان را در عملیات‌های دفاع مقدس در مواجهه با منافقین به عهده می‌گیرد.

وی تصریح کرد:‌ سردار جانباز سلگی یک اسطوره و نمادی از صبر و مقاومت است، که از 800 نیروی شهید شهرستان نهاوند،‌ بیش از 450 نفر در گردانی که تحت فرماندهی او بوده حضور داشتند،‌ او از دوران کودکی به حضرت عباس(ع) ارادت داشته و اتفاقاً در گردان حضرت ابوالفضل(ع) مامور به خدمت می‌شود.

حسام گفت: استفاده از واژه «آب» نیز در عنوان کتاب نشان دهنده ژرف‌ساخت عاشورایی در کتاب است.

وی با بیان این مطلب که ارادت سلگی به حضرت عباس(ع) در جای جای کتاب مشهود است،‌ گفت: «آب هرگز نمی‌میرد»‌ در 700 صفحه از سوی انتشارات صریر وابسته به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات