ارشاد به سوی کدام اسلام؟!

کد خبر: ۸۵۱۴۲۳۵
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰

خبرگزاری بسیج – سرویس اخبار ویژه

روزنامه قانون ضمن رپورتاژ شعرخوانی‌های یک شاعر درباری ، نوشت :« شعرخواني تصويري «احمد شاملو» منتظر دريافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است تا به انتشار درآيد. اين در حالي است كه پيش از اين آلبوم‌هاي متفاوتي از اين شاعرِ نامي به انتشار درآمده كه از جمله‌ آن مي‌توان به اثرِ «غريبانه» اشاره كرد كه از مجموعه‌ شب شعرهاي شاملو است. محتوای این آلبوم مربوط به شب شعری است که در آبان‌ماه 1351 برگزار شده بود ؛ اثر به همان شكل و بدون انتخاب هيچ موسيقي‌اي منتشر شد به‌طوري‌كه صدای تشویق‌ها و صحبت‌های مردم و صحبت شاعر با حاضران را مي‌توان ‌شنيد. »

گفتنی است احمد شاملو از شاعران دربار پهلوی و همچنین از طرفداران نازیسم بوده است .وی از بنیانگذران «کانون نویسندگان ایران » در پیش و پس از انقلاب اسلامی بود.این کانون که طبق اسناد ساواک ، اعضای آن ارتباط تنگاتنگی با این سازمان داشته اند پس از انقلاب با گرایشات چپ خود به محفلی برای دشمنی با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی تبدیل شده بود، تا جایی که با اعلام نظر های صریح به حمایت از منافقین در پی اخراج آنان به عراق ، پرداخت!

همچنین نجف دریابندری(مترجم) ، در خصوص اعتیاد شاملو گفته بود: «طوسی (همسر اول احمد شاملو) یک روز به من گفت شاملو معتاد است، من چند بار او را پیش دکتر برده‌ام ترک کرده اما دوباره ... شما که رفیقش هستی بهش بگو که ترک کند»

روزنامه‌ی قانون در حالی با مجوز به رپورتاژ برای شعرخوانی‌های احمد شاملو پرداخته و در انتظار مجوز آلبوم اوست که باید یادآور شویم شاملو شاعری است که علیه حضرت ابالفضل العباس(ع) لاطائلات هجوی سرود و دستگاه قضایی همچنان در سکوت به سر می‌برد!

ارسال نظرات